"Cijeneći činjenicu da, prilikom uvoza, komercijalna cestovna motorna vozila učestvuju s manje od 10 posto u ukupnom broju uvezenih vozila, odlučeno je da EKO-4 standard prilikom uvoza korištenih vozila tretira vozila M1 i N1 kategorije", kazali su u Ministarstvu komunikacija i prometa BiH.
EURO 3 norma koja je uvedena 1998. godine, kako su pojasnili, praktično je dozvoljavala uvoz vozila starijih od 18 godina. Međutim, norma EURO 4 koja se u zemljama EU pojavljuje 2005., odnosno 2006. godine, a u BiH se primjenjuje od danas, podrazumijeva uvoz vozila maksimalne starosti 10 godina.
"Treba posebno istaći da će se primjenom ove odluke odnosno uvođenjem standarda EKO-4 prilikom uvoza automobila u BiH uskladiti najniži tehnički zahtjevi vozila s evropskim normama u ovoj oblasti te smanjiti zagađenje okoliša i opasnosti po zdravlje ljudi u Bosni i Hercegovini, te unaprijediti standard u oblasti zaštite životne sredine sa aspekta korištenja motornih vozila", navode iz tog ministarstva.
Prilikom donošenja Odluke o najnižim tehničkim zahtjevima za novoproizvedena i korištena vozila u postupku homologacije prije svega vodilo se računa o ciljevima koje odluka treba da ostvari, a to je povećanje ekološki prihvatljivijih vozila u saobraćaju u Bosni i Hercegovini, uz uzimanje u obzir drugih parametara kao što je, između ostalog, stepen razvijenosti privrede, te moguća opterećenja koje odluka može prouzrokovati.
U 2015. godini u Bosni i Hercegovini je ukupno registrovano 952.595 cestovnih motornih vozila. Od ukupnog broja registrovanih vozila u 2015. godini najveći procenat zauzimaju putnička motorna vozila i to: putnička vozila 828.729 (87 posto), mopedi i motocikli 10.768 (1,13 posto), autobusi 4.196 (0,44 posto), teretna vozila 78.041 (8,19 posto), priključna vozila 25.540 (2,68 posto), traktori 4.317 (0,45 posto) i radne mašine 1004 (0,11 posto).
U Bosni i Hercegovini je tokom 2015. godine prvi put registrovano 77.806 cestovnih motornih vozila, što čini 8,17 posto od ukupnog broja registrovanih cestovnih motornih vozila u BiH, a to su vozila na koja se primjenjuju propisi o homologaciji.
"Od svih uvezenih vozila u 2015. godini, putnička vozila učestvuju sa 83,33 posto, dok autobusi i teretna vozila zajedno učestvuju sa 8,22 posto", naveli su iz Ministarstva komunikacija i prometa BiH.