Denis Zvizdić: Pet Dodikovih krivih navoda i zašto je priča o otcjepljenju bajka
Zvizdić je izdvojio pet krivih navoda koje je Dodik jučer istakao, zbog čega tvrdi da nema govora o snovima o otcjepljenju.
"Lažna vizura vlastite nepogrešivosti je u jučerašnjem nekontrolisanom nastupu Milorada Dodika doživjela svoj vrhunac. Suprotno od rasprave o brojnim problemima s kojima se suočava bh. entitet RS: društvena i ekonomska regresija, loš zdravstveni i ekonomski odgovor na pandemiju koronavirusa, kontinuirano zaduženje, gubitak radnih mjesta, drastičan pad životnog standarda itd., Dodik po ko zna koji put ponavlja bajku o otcjepljenju", ističe Zvizdić.
Odmah poslije čitanja zaključaka NSRS-a, koje je očito u svrhu lične promocije osmislio Dodik, Zvizdić smatra da postaje jasno da je riječ o jeftinoj populističkoj demagogiji i krivim navodima koji su u suprotnosti s domaćim i međunarodnim pravom.
Evo nekoliko takvih ispravki:
Krivi navod 1. - RS je potpisnica Dejtonskog sporazuma.
"Jedna od potpisnica Dejtonskog sporazuma nije RS, već SR Jugoslavija, čime je de iure potvrđen čin umiješanosti Miloševićeve Jugoslavije u rat u BiH, a time i agresije na međunarodno priznatu Bosnu i Hercegovinu, što je potvrdio i Međunarodni sud pravde".
Krivi navod 2. - Krajnje je vrijeme da Ured visokog predstavnika bude zatvoren.
"Ured visokog predstavnika je ustavna kategorija utvrđena Aneksom 10. Dejtonskog sporazuma, rezolucijama Vijeća sigurnosti UN-a i vrhovni je tumač Dejtonskog sporazuma. Dok god postoji Detonski sporazum mora postojati i OHR, osim ako PIC ne odluči drugačije. Dakle, Dodik koji traži 'zaštitu Dejtona', ovakvim prijedlogom ustvari želi raspakovati Dejton".
Krivi navod 3. - Treba ukinuti međunarodne vojne snage u BiH.
"Dok god postoje separatističke i hegemonističke težnje i pojedinci koji ih promoviraju poput Milorada Dodika, treba da postoje pojačane međunarodne vojne snage u BiH, radi očuvanja mira u BiH, a Dejtonski sporazum je prije svega mirovni sporazum".
Krivi navod 4. - RS ima pravo na samoopredjeljenje.
"Entitet u sastavu suverene i međunarodno priznate države, odnosno jedan od naroda koji živi na tom području, ne može se u međunarodnopravnom smislu pozivati na samoopredjeljenje (koje je u međunarodno pravo uvedeno 1946. godine sa ciljem da se neke afričke i azijske zemlje oslobode kolonijalne vlasti). Iznad prava na samoopredjeljenje je teritorijalni integritet i suverenitet svake države, koji je i u Ustavu BiH vrhovno načelo. Dakle, da bi jedna teritorijalno-politička jedinica u sastavu suverene države ili narod mogao konzumirati pravo na samoopredjeljenje, mora postojati saglasnost države koja ima suverenitet i teritorijalni integritet, što u slučaju BiH nikada neće biti moguće".
Krivi navod 5. - Treba pokrenuti razgovore o mirnom razlazu.
"Ne postoji mogućnost mirnog razlaza. A, ako bi neko u RS-u bio toliko neodgovoran i suicidno orijentisan da se ikada odluči na takav scenarij, jedino što bi se dogodilo jeste nestanak entiteta RS. (Takvi avanturisti trebaju imati u vidu sudbinu Abhazije ili Južne Osetije). Detaljnijom analizom bi i ostali Dodikovi zaključci bili potpuno osporeni.
"Zbog toga pozivam stanovništvo entiteta RS da ne nasjeda na ove populističke provokacije kojima se želi skrenuti pažnja s ogromnih ekonomskih problema s kojima se suočavaju građani RS-a, kao i katastrofalnog odgovora na pandemiju koronavirusa", zaključio je Zvizdić.