Djeca s poteškoćama u razvoju ne mogu u školu, roditelji pozvali vlast u Sarajevu na odgovornost
Naime, Skupština Kantona Sarajevo je nakon prezentacije Elaborata Savjeta roditelja EDUS-a na njihovoj 35. redovnoj sjednici, održanoj 15. novembra 2017. godine, donijela zaključke kojima se Vlada KS obavezuje da zaključno s 15. decembrom 2017. godine formira interresornu radnu grupu, osigura potrebni budžet te kadrovske i prostorne kapacitete potrebne za rad prema EDUS obrazovnom sistemu s djecom s poteškoćama u razvoju za 2017/18. školsku godinu kao kratkoročno rješenje te je naložila da spomenuta interresorna grupa pronađe dugoročno sistemsko rješenje za djecu u roku od tri mjeseca nakon osnivanja.
Senada Bajrić iz Savjeta roditelja Udruženja EDUS je naglasila kako je ova školska godina izgubljena za djecu s poteškoćama u razvoju i da se ponovila situacija od četvrtog septembra kada ova djeca ni u prvo polugodište nisu krenula na vrijeme.
"Djeca su kući s nanama i dedama, jednostavno nemaju strukturu i tada djeca ne mogu napredovati. Nema tog ministra i nema tog funkcionera koji mi može dati logično i argumentovano opravdanje zašto se od septembra do današnjeg dana nije mogla realizovati i organizovati nastava za ovu djecu. To jednostavno nije moguće", kazala je Bajrić.
Do sada je nastava za djecu s poteškoćama u razvoju provođena u JU Mjedenica, međutim, to je prekinuto početkom ove školske godine. Iz ministarstva za obrazovanje, nauku i mlade KS tražili su spisak djece roditelja zainteresovanih za EDUS program, nakon čega im je dostavljeno 135 imena.
"Uglavnom, razlozi su administrativne prirode koje mi kao roditelji ne možemo razumjeti. Ja ne mogu razumjeti da nije potpisan jedan ugovor i da zbog toga moje dijete danas nema nastavu, zatim da nije imenovan jedan školski odbor i da zbog toga djeca danas nisu u školskim klupama. Dakle, to se desilo četvrtog septembra i mi smo kao roditelji očekivali da će se od tada sistem pokrenuti brzinom svjetlosti. Nažalost, svjedoci smo da se danas to opet desilo", rekla je Bajrić.
Također, ne postoji podatak o broju ostale djece s poteškoćama u razvoju koja ne pohađaju nastavu prema EDUS programu. Potrebnu analizu o broju djece kojoj je potreban EDUS program trebalo je sprovesti nadležno kantonalno ministarstvo, odnosno interresorna grupa koja je formirana, ali se još nikada nije sastala.
"Nažalost, kada mi uputimo određene inicijative prema ministarstvu, kao naprimjer da se napravi registar djece s poteškoćama u razvoju kako bismo imali informaciju gdje su oni korisnici obrazovnih usluga, mi iz ministarstva dobijemo odgovor da mi tu inicijativu moramo formalno uputiti, jer je oni ne mogu usmeno primiti i pokrenuti. Slična stvar je i promjena zakonske inicijative za predškolsko obrazovanje gdje mi tražimo od nadležnog kantonalnog ministarstva da u Zakon o predškolskom obrazovanju uvede klauzulu da za ovu djecu vrtić bude obavezan. Ipak svjedoci smo da to nije slučaj, ali to bi bilo korisno i na određeni način bi 'prisililo' administraciju da tu djecu što prije uključi u bilo kakav obrazovni proces pa makar to bio samo redovan vrtić", naglasio je Ferid Ajanović član Savjeta roditelja Udruženja EDUS.
Za obrazovanje djece s poteškoćama u razvoju u Kantonu Sarajevo, prema provedenim studijama EDUS-a, potrebno je 2,7 miliona maraka, a Vlada je pod "strategijom za inkluziju" izdvojila 600 hiljada KM, što roditelje zbunjuje, istakao je Ajanović, jer je generalizovan naziv i ne znaju za šta će biti namijenjen prilikom raspodjele sredstava.
Ajanović je na kraju istakao da u društvu još postoje predrasude i diskriminacija kada je riječ o djeci s poteškoćama u razvoju i da bi izmjena Zakona bila u interesu te djece i promijenila takvo mišljenje.