Dječija nedjelja: Dok mališani posjećuju predstave, mnoga djeca s poteškoćama kod kuće čekaju bolja vremena
Dok druga djeca posjećuju predstave i radionice sa svojim školama i vrtićima, mnoga djeca s poteškoćama kod kuće čekaju bolja vremena.
Među njima je 30 djece koja su trenutno na listi čekanja za prijem u EDUS-ov program, isključivo zbog toga što Ministarstvo obrazovanja KS ni nakon brojnih zahtjeva roditelja, sastanaka s EDUS-om i drugim školama, nije pronašlo rješenje za dodatne prostorije potrebne za prijem ove djece. Inače, radi se o naprednom obrazovnom programu u kojem je trenutno 116 djece, kroz koji se ovoj djeci olakšava uključivanje u redovno školstvo.
Problem prostora za ovaj program dobija na težini kada se u obzir uzme koliko je bitno da se ne čeka s podrškom i tretmanom djeci s poteškoćama, a na apsurdnosti kada se zna da Ministarstvo obrazovanja KS već više godina radi na racionalizaciji polupraznih školskih objekata, sa sve manjim brojem učenika, pokušavajući izvršiti njihovu fuziju. Iako je prošle godine, kao privremeno rješenje, EDUS-ovom programu na korištenje dodijeljen (neuslovan) sprat u Osnovnoj školi Vladislav Skarić, ove godine na pomolu nema ni stalnog, ni barem još jednog privremenog rješenja za rastuće potrebe zbog sve većeg broja djece s poteškoćama.
"Čini se da od nadležnih niko nije voljan za ovu djecu osigurati ni dodatni prostor, a kamoli cijeli i adekvatan objekat s odgovarajućim pristupom, parkingom i opremom. Stoga, tražeći ravnopravan pristup obrazovanju, roditelji djece s poteškoćama apeliraju da se po hitnom postupku definitivno utvrdi stanje popunjenosti i jasno razgraničenje nadležnosti (predškolskih i osnovnih) obrazovnih ustanova u KS-u i na osnovu toga pronađe privremeno rješenje za ovu školsku godinu, kao i trajno rješenje za naredne. Svaki dan čekanja za ovu djecu znači jednu propuštenu šansu za njihov razvoj i dan dalje od Dječije nedjelje koja bi, napokon, i za njih i njihove roditelje, bila radosna", navode iz EDUS-a.
EDUS - Edukacija za sve od 2010. godine aktivno radi na unapređenju obrazovanja i podrške djeci sa poteškoćama u razvoju i bez njih, prije svega za djecu s težim razvojnim poremećajima kao što su autizam i autistični spektar, intelektualne teškoće, Downov sindrom, emocionalni i bihevioralni poremećaji i kombinirane smetnje.