Kao razloge navode manji broj turista u gradu, smanjenu kupovnu moć građana u prvim mjesecima godine, ali i blokiranje glavne ulice kod Higijenskog zavoda što odbija većinu potencijalnih mušterija da se zapute u centar grada.
"Definitivno je manje ljudi, s obzirom da je centar grada zbog protesta odsječen i nakon radnog vremena. Kod nas se većina radnji nalazi u centru i to nam stvara problem“, rekla je za Klix.ba Ajla Hadžić, brend menadžer preduzeća Grateks u čijem se sklopu nalaze I prodavnice Mango, Okaidi, Gerry Weber i druge.
Turista je manje nego prije
U buticima BBI centra je jučer popodne bilo veoma malo mušterija, dok su prolaznici u centru grada uglavnom razgledali izloge prodavnica, više nego što su ulazili.
"Imam jednu radnju u Saračima, sigurno da se osjeti pad prodaje. Ovdje u BBI-u sam otvorio radnju prije mjesec. Ne mogu vam reći još ništa o dinamici prodaje, jer je rano. Nemam sa čim uporediti prodaju. Ono što sam u razgovoru sa kolegama ovdje mogao zaključiti jeste da je promet značajno opao, u što se možete i sami uvjeriti po broju posjetilaca. Turista je općenito malo. Turci i Kinezi ulaze i kupuju, ali je manje ljudi iz regije“, rekao je jedan od vlasnika.
Dućani u Saračima prazni
U većini dućana u ulici Sarači zatekli smo samo njihove vlasnike ili radnice.
"Pogledajte, 11 je sati, a tek sada otvaram radnju. To vam dovoljno govori“, rekla je jedna od radnica u dućanu koja je željela ostati anonimna.
Mehmed Kalajdžisalihović, vlasnik papudžijske radnje i predsjednik Udruženja zanatlija ''Stari zanati'' Kantona Sarajevo kaže kako razloge finansijske krize treba, između ostalog, tražiti u mentalitetu ljudi.
"Najlakše se žaliti, problem sa našim ljudima je što neće da rade. Čekanjem se ništa ne postiže. Ja se trudim da postavim cijene u izlog, da na neki način privučem ljude. Za obuću koju napravim dajem 10 godina garancije, to će te malo gdje naći. Sarajevo je i za turiste postalo prolazna destinacija, oni pogledaju naše znamenitosti pa idu dalje“, rekao je Kalajdžisalihović za Klix.ba.