Državni revizori upozorili institucije BiH zbog troškova prevoza zaposlenih
Ured za reviziju institucija BiH je proveo reviziju učinka na temu "Upravljanje troškovima prevoza zaposlenih u institucijama BiH“.
Revizija je izvršena s ciljem da se ispita da li se troškovima prijevoza zaposlenih u institucijama BiH upravlja na ekonomičan i efikasan način.
Iako su Vijeće ministara BiH i Ministarstvo finansija i trezora BiH (MFT), donošenjem podzakonskih akata za ostvarivanje naknade troškova prijevoza u 2009. i 2017. godini, pokušali uspostaviti efikasnu, ekonomičnu i racionalnu potrošnju budžetskih sredstava za ove namjene, te ujednačiti primjenu ovih podzakonskih akata na nivou institucija BiH, isto nije u potpunosti i postignuto.
Naime, na nivou institucija BiH nije uspostavljen jednoobrazan i transparentan postupak ostvarivanja prava na naknadu troškova prijevoza zaposlenih u institucijama BiH koji blagovremeno evidentira nelogičnosti i otklanja greške i sumnje u mogućnost zloupotreba i osigurava ekonomičnu i racionalnu potrošnju javnih sredstava, kažu državni revizori.
"Institucije BiH i MFT nisu poduzele sve aktivnosti kako bi se u potpunosti implementirao prethodni model čime, u konačnici, nije osigurana isplata naknada troškova prevoza u iznosu za instituciju najpovoljnijeg troška, kao ni ujednačena primjena obračuna naknade troškova prijevoza na nivou institucija BiH. Prilikom pripreme prijedloga novog načina obračuna troškova prijevoza, MFT nije uzelo u obzir sve neophodne inpute kako bi obuhvatilo sve aspekte rješavanja pitanja naknade troškova prijevoza", navedeno u analizi.
MFT je, nakon uočenih problema, ponovo pokušalo da uredi oblast naknada troškova prijevoza zaposlenih u institucijama BiH donošenjem novog modela. Međutim, institucije BiH nisu preduzele sve aktivnosti kako bi se u potpunosti implementirao novi model, a ni MFT nije postiglo potpunu kontrolu nad procesom upravljanja troškovima prijevoza zaposlenih u institucijama BiH.
Izvještaj revizije učinka sadrži preporuke upućene Vijeću ministara BiH, Ministarstvu finansija i trezora BiH i institucijama BiH, čija bi implementacija, prema mišljenju Ureda za reviziju, trebala rezultirati uređenjem i unaprjeđenjem ove oblasti.