Duvnjak: Nametnutim amandmanima Schmidt pojačava jaz između dva entiteta
Duvnjak je komentirao izmjene Izbornog zakona i Ustava Federacije BiH koje je nametnuo visoki predstavnik u BiH Christian Schmidt ističući da postoji mnogo dijelova njegove odluke koje smatra negativnima.
"Što smatramo negativnim kada je u pitanju donošenje ovakve odluke je to da je očigledno isključivo prostor entiteta FBiH prepoznat kao prostor u kojem se dešavaju određene diskriminacije i u kojem postoji nepoštivanje ljudskih prava i temeljnih sloboda. Isključvio FBiH je prepoznata kao prostor na kojem bi se trebale implementirati neke od presuda domaćih i međunarodnih sudova, presuda kojima se otklanjaju veoma bitne diskriminacije koje postoje u političkom životu FBiH", rekao je Duvnjak.
Prema njegovim riječima, ovim odlukama i nametnutim amandmanima Schmidta, imamo situaciju da su ignorisane presude Evropskog suda za ljudska prava i da su se ignorisale neke druge presude domaćih sudova, misleći prvenstveno na Ustavni sud BiH i u njima je samo sadržano ono što se nalazi u okviru famozne presude "Ljubić".
"Na ovaj način smatram da je diskriminacija prepoznata samo u jednom entitetu, a da su ignorisane presude koje su mnogo starije od presude 'Ljubić' i koje zaslužuju mnogo više pažnje i angažmana i međunarodne zajednice u smislu njihovog poštivanja i implementacije", kazao je Duvnjak.
Smatra da je veoma indikativno da se u Schmidtovim odlukama tretirala samo jedna presuda "za koju se smatralo da je već implementirana".
"Na ovaj način se zacementirala pozicija HDZ-a BiH i ne samo njih nego svih onih većinskih naroda u kantonima u FBiH i da se na ovaj način uveo disbalans koji ne ide u pravcu zaštite svih konstitutivnih naroda u BiH. Ove odluke koje je donio visoki predstavnik su uvele još veću asimetriju koja postoji između dva entiteta. Mi već sada živimo asimetriju koja se tiče nejednakih nadležnosti i ovlaštenja Doma naroda u FBiH i Vijeća naroda u RS-u. Nametnutim odlukama se dodatno pojačao jaz i asimetrija između dva entiteta, pa sad imamo u veoma bitnom segmentu da se u FBiH u segmentu distribucije ključnih funkcija zabranjuje da više od jednog predstavnika konstitutvinih naroda može da se nalazi na čelu značajnih funkcija kao što su premijer FBiH, predsjedavajući Predstavničkog doma i predsjedavajući Doma naroda FBiH", istakao je.
Duvnjak je istakao i da prema posljednjim nametnutim odlukama visokog predstavnika, jedan predstavnik konstitutivnog naroda može obnašati maksimalno jednu od navedene tri pozicije.
"Amandmanima je također nametnuto, što do sad nije bio slučaj, da predsjednik i premijer FBiH ne mogu biti iz istog konstitutivnog naroda. Podsjećam vas da takva rješenja ne postoje u entietu RS. Tamo predsjednik i premijer mogu biti iz jednog konstitutivnog naroda. Imamo ovdje jedno veoma neprincipijelno provođenje odluka i principa iz Odluke o konstitutivnosti naroda iz 1998. godine", naglasio je Duvnjak.
Kazao je i da kada je riječ o povećanju broja delegata to prvenstveno nije ekonomski opravdano povećati broj sa 58 na 80 delegata, što znači da građani plaćaju još više za plate delegata.
"Imate razliku gdje će evidentno porezne obveznike i budžet FBiH mnogo više koštati povećanje broja delegata. S druge strane, imamo tu neracionalnost sa aspekta jurisdikcije koju ima Dom naroda kao drugi dom, sada imamo pojačan kapacitet i imajući u ulogu njegovu poziciju, logičnije bi bilo da se smanjivao broj delegata", zaključio je Duvnjak.