Džindić o plinu za Sarajevo: Niko više neće dovesti FBiH u stanje kao jučer
"Dogovor sa Srbijagasom i Gas prometom su jednogodišnji i poslije jučerašnjeg maratonskog sastanka, mislim da niko više neće dovesti Federaciju u stanje kao jučer", naglasio je.
Govoreći o Južnoj interkonekciji, kazao da se projekt treba finalno da završi do sredine naredne godine te je dodao da u tom projektu učestvuje Uprava BH-Gasa, USAID i nekoliko međunarodnih kompanija.
"Očekujemo da će taj proces biti ubrzan, jer smo nakon jučerašnjeg sastanka o gasu došli do zaključka da svako mora imati alternativu za bilo koji energent, pa i za gas", kazao je.
Međutim, istakao je da u ovom trenutku postoji samo jedna cijev, a to je potez Mađarska - Srbija - Zvonik - Sarajevo.
Naglasio je da je jučer dogovoreno da taj transportni sistem, kroz dio BiH, entitet Republika Srpska, bude podijeljen na dva dijela.
"Sada imamo transportni sistem koji je od ulaza na granicu u Srbiju iz Mađarske, do izlaska iz Srbije - ulaska u BiH, korigiran kroz Aneks 21. sa Srbijagasom i tu je situacija čista", kazao je.
Nažalost, ministar je kazao da potpisuju jednogodišnji ugovor te da tu prasku ne mogu promijeniti.
Novi detalj je, dodao je, da su jučer potpisali ugovor sa Gas prometom Pale koji je u međuvremenu postao vlasnik dijela sistema od Šepka do primopredajne stanice u Zvorniku.
U tom dijelu od 19 kilometara, naglasio je, Srbijagas je suvlasnik 40 posto, a ostalo je vlasnik Gas promet.
Istakao je da je ugovor sa transporterom iz Mađarske potpisan 2015. godine, prije mandata sadašnje Vlade FBiH, te da je poprilično štetan i loš.
"To znači da se BH-Gas obavezao da će kroz transportni sistem Mađarske 'provlačiti' puno veću količinu gasa i danas BH-Gas plaća iznos za tu štetu", zaključio je ministar.