"Postoje dva načina da se dobiju povoljna kreditna sredstva za nastavak gradnje na Koridoru 5C. Prvi je da smanjimo javnu potrošnju, što uključuje rezanje plata preplaćenoj administraciji, ukinemo privilegije funkcionerima – poput nekoliko hiljada službenih automobila, povećamo profitabilnost elektroprivreda, telekoma i ostalih javnih firmi tako što ćemo ih dovesti u red, itd. Drugi način jeste da se uvedu akcize. Mi smo za prvu varijantu, jer je pravednija prema građanima i korisnija ne samo za gradnju autocesta, već i za državu", kazao je Forto.
Forto, koji je delegat u Domu naroda, uputio je inicijativu vezano za plavi dizel, odnosno evropski standard označavanja goriva za posebne namjene koje je oslobođeno akciza, a koje bi se osiguralo poljoprivrednicima.
"Plavi dizel bi smjeli koristiti korisnici za pogon poljoprivrednih mašina za rad poljoprivrednih gazdinstava. Korisnici ovog prava bi bili upisani u registru koji bi se vodio koordinirano sa entitetskim ministarstvima poljoprivrede. Uvele bi se kartice goriva kao forma javne isprave, koja bi se koristila za ovu namjenu. U nedostatku Državne strategije za poljoprivredu, plavi dizel bi bio minimum pomoći države ovoj izuzetno važnoj privrednoj grani BiH", kazao je delegat Forto.