Kuda ide novac
0

Efendić: Gradski autoput je lični interes, firme Volodera i Brankovića uključene od starta

D. Be.
Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba
Načelnik Općine Novi Grad Semir Efendić danas je održao konferenciju za medije povodom odluke Vlade FBiH o utvrđivanju javnog interesa za projekt izgradnje gradskog autoputa - brze ceste u Sarajevu.
Na samom početku Efendić je kazao da se radi o projektu s privatnim interesom.

"29. oktobra 2020. godine Ceste FBiH potpisuju ugovor s projektantima za projektovanje gradske autoceste i odabrane su tri firme - Divel kao nosilac konzorcija te Saraj inžinjering i IPSA. Na sastanku 2019. godine prisustvovali su Elmedin Voloder kao predstavnik parlamentarnog odbora, dugogodišnji direkor firme Divel, kao i suvlasnik ili vlasnik firme Saraj inžinjering i pomoćnik ministra saobraćaja Nedžad Branković. Oni su od početka bili uključeni u projekt i na kraju su s njima potpisani ugovori. Primijetio sam da postoji neki drugi interes, a što nije interes građana", poručio je načelnik Novog Grada.

On je kazao da već dvije godine općina pokušava stupiti u kontakt s Vladom FBiH u vezi s pronalaskom rješenja za projekt brze ceste.

"Prije dvije godine održan je sastanak u kabinetu premijera FBiH i tema je bila izgradnja gradskog autoputa. To je stara ideja od prije 50 godina, kada je Sarajevo izgledalo drugačije i kada neka naselja nisu postojala. Tada je to bila ideja zaobilaznice, kao svugdje u svijetu. Danas je potpuno drugačija slika i situacija, jer s druge strane željezničke pruge živi barem 50.000 stanovnika. Dogovoreno je da se formira radna grupa kako bi se definisao projektni zadatak. Ta grupa nažalost nikada nije formirana", dodao je.

Kaže da su Ceste FBiH 6. augusta 2020. godine objavile tender za odabir projektanta koji će projektovati brzu cestu, bez saglasnosti i konsultacija s lokalnom zajednicom.

"Prvo, nije jasno zašto Ceste FBiH, kada postoji JP Autoceste zaduženo za autoceste i brze ceste. Zašto ova firma, postoji smiješno obrazloženje, da su Ceste FBiH pravni nasljednik Fonda za puteve iz ’70-ih godina. Radi se o nečemu drugom, da je u Cestama FBiH postojao novac koji je trebalo usmjeriti negdje drugo", optužio je Efendić.

Foto: D. S./Klix.ba
Foto: D. S./Klix.ba

Kaže da nije jasno da li se radi o autocesti, brzoj cesti ili gradskom autoputu.

"Ponovo smo tražili obrazloženje i uključivanje lokalnih zajednica. Premijer je obećao da ćemo učestvovati u definisanju projektnog rješenja, ali ponovo smo izigrani. Potpisani su ugovori s firmama koje su u klasičnom sukobu interesa", poručio je.

Kaže da je u općinu stigao jedan dopis iz Cesta FBiH kojim predlažu tri varijante za izgradnju, ali da nijedna nije prihvatljiva niti adekvatna.

"Svako od tih rješenja bi dijelilo našu općinu na dva dijela i postavljalo barijere između građana. Mi nismo protiv gradskog autoputa. Mi smo za to, ali za onaj koji će imati više uključenja i isključenja i koji će moći koristiti okolno stanovništvo", poručio je Efendić i istakao da bi izgradnja takvog autoputa prouzrokovala rušenje nekih dijelova škole i zgrada s obzirom na predviđenu trasu puta.