Elektroprivreda BiH: Sistem naplate RTV takse je zakonit, ombudsmen nije uočio razliku
Iz Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH prošle sedmice kazali su za Klix.ba kako postojeći način regulisanja naplate RTV takse još uvijek nije usklađen sa Zakonom o zaštiti potrošača u BiH i potrošačkom legislativom.
Građani su informisani i da imaju pravo da prilikom plaćanja računa za električnu energiju izostave stavku za RTV taksu i plate samo račun za električnu energiju, što dozvoljava i prihvata elektroprivredno preduzeće.
Ovim povodom kontaktirali smo Elektroprivredu BiH iz koje su nam kazali kako je naplata RTV takse putem računa za električnu energiju u potpunosti zakonita.
"Naime, u svojoj preporuci ombudsman za zaštitu potrošača BiH se poziva na član 36. stav (2) Zakona o zaštiti potrošača u BiH, a koji propisuje da se račun za pružanje usluge isporuke energije, telekomunikacijske, komunalne i druge usluge (RTV i sl.) potrošaču mora dostaviti posebno za svaku uslugu. Međutim, JP Elektroprivreda BiH d.d. - Sarajevo i dalje pruža uslugu isporuke električne energije i potrošaču dostavlja račun posebno za uslugu koju pruža, pri čemu se na računu ne obračunava niti jedna druga usluga", rekli su nam iz Elektroprivrede BiH.
Naglašavaju da JP Elektroprivreda BiH d.d. - Sarajevo na svojim računima iskazuje RTV taksu i da RTV taksa ni u kojem slučaju ne predstavlja uslugu.
"Naime, Zakonom o javnom RTV sistemu BiH predviđena je obaveza plaćanja RTV takse za svako domaćinstvo koje posjeduje RTV prijemnik te je jasno da obaveza plaćanja RTV takse nije nikakva usluga, već predstavlja porez/taksu na posjedovanje RTV prijemnika", kazali su iz Elektroprivrede BiH.
Kako kažu, s obzirom na to da Zakon o javnom radiotelevizijskom sistemu BiH predviđa da se RTV taksa može prikupljati putem javnih preduzeća, iskazivanje RTV takse na računu za električnu energiju je u potpunosti usaglašeno s pozitivnim zakonskim propisima.
Elektroprivredu BiH otvoreno smo pitali i da li smatraju da je Institucija ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH pristrasna.
"Smatramo da je institucija ombudsmana za zaštitu potrošača BiH nepristrasna institucija koja u konkretnom slučaju nije uočila razliku između RTV usluge propisanu Zakonom o zaštiti potrošača u BiH i RTV takse definisane i propisane Zakonom o javnom RTV sistemu BiH, a koji definiše da je RTV taksa taksa za posjedovanje radio ili TV prijemnika u domaćinstvu i kod pravne osobe", poručuju iz Elektroprivrede BiH.
Na pitanje zbog čega se Elektroprivreda BiH nije ranije oglašavala vezano za tvrdnje Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH o nezakonitosti naplate RTV takse odgovorili su nam da je Elektroprivreda BiH na preporuku ombudsmana za zaštitu potrošača BiH i zvanično dala svoj odgovor, aktom upućenim predmetnoj instituciji 29. januara 2019. godine, kada su iznijeli svoj stav, a to je da Elektroprivreda BiH iskazivanjem RTV takse na računima za električnu energiju u potpunosti poštuje sve pozitivne zakonske i podzakonske propise.
"JP Elektroprivreda BiH d.d. - Sarajevo je pri stavu da je naplata RTV takse putem računa za električnu energiju društveno odgovoran potez koji predstavlja zajednički napor naše kompanije i građana da osnažimo Javni servis BiH, a tako i Bosnu i Hercegovinu", zaključuju iz Elektroprivrede BiH.
Odgovor na pitanje koliko sredstava je BHRT naplatio od RTV takse u periodu od kada se RTV taksa naplaćuje putem računa za električnu energiju od Elektroprivrede BiH nismo dobili.
Stav o tvrdnjama Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH i podatke o naplati RTV takse do danas nismo dobili ni od dugogodišnjeg direktora BHRT-a Belmina Karamehmedovića.