Elma Slabić: Strankama odgovara da mladi ne glasaju, oni nisu apolitični, već politički nepismeni
"Kampanja 'Tvoj glas je bitan' je nestranačka i djeluje na području Bosne i Hercegovine, ali su ideju prepisale i susjedne zemlje. Kampanju je pokrenuo student iz Banje Luke Nermin Topovčić, podržale su nas brojne organizacije, a organizirala ju je neformalna grupa mladih ljudi", kaže nam Elma na početku razgovora.
Cilj kampanje je povećati izlaznost mladih ljudi na izbore, dodaje ona. Na prošlim izborima izlaznost mladih je bila nešto manja od 49 posto, što je malo s obzirom na to koliko se svi žale na nešto.
"Izlaznost je na nivou evropskog prosjeka, ali zbog stanja u zemlji sramotno mala. Analize koje su urađene govore da mladi glasaju ili ne glasaju u zavisnosti od vremenskih prilika, u zavisnosti od toga koliko je neko lijep na plakatu, u zavisnosti od toga koliko će dobiti novca za glas. Malo ko je glasao jer vjeruje da je njegov glas bitan, već većinom iz nekih trivijalnih razloga. Samo devet posto su bili glasovi mladih koji zaista žele nešto promijeniti", smatra ona.
Kolektivnu svijest je skoro nemoguće promijeniti, nastavlja Slabić, ali shvatili smo da su mladi još uvijek neizgrađeni i nisu dio te kolektivne svijesti.
"U mijenjanju svijesti mladih šansu smo vidjeli u podršci ambasadora SAD-a i Velike Britanje. Podržali su nas brojni insfluenseri koji su bitni u životima mladih ljudi, uspješni sportisti, brojni uspješni mladi ljudi iz raznih oblasti ljudske djelatnosti. Urađene su i brojne radionice o tome kako i zašto glasati, te o nadležnostima, jer vidimo da mnogi za problem vodovoda krive općine, a to u Sarajevu nije općinska nadležnost", navodi ona.
Naglašava kako je problem pasivnosti mladih ljudi u strankama kojima ide u prilog da mladi ne glasaju, jer su svjesni da su oni obrzovani, pametni, da imaju ideje i znaju razgraničiti šta je dobro, a šta ne.
"Od 31 hiljade sigurno ima vrijednih mladih kandidata, ali ih stranke ne žele približiti glasačima. Mladi nisu apolitični, oni su politički nepismeni. Oni žele promjene, ali ne znaju kako do toga može doći. Pa zar naš odnos prema naredne četiri godine života treba odrediti to da li je lijepo ili loše vrijeme ili iznos od 20 ili 50 maraka. Vjerujemo da bi uz ovu kampanju broj mladih u općinskim vijećima mogao porasti za 30 posto u odnosu na prošle izbore", zaključila je Elma Slabić.