Forto o prioritetnim projektima i "isteklim rokovima": Budućnost transporta je u prugama
Govoreći o kapitalnim investicijama, Forto je u intervjuu za Fenu kazao da je vrlo bitno da BiH nauči revitalizirati i graditi pruge, pored gradnje cesta.
"Budućnost komercijalnog i putničkog transporta je u prugama. Evropa mnogo ulaže u taj segment, a BiH kao i u mnogim stvarima, kaska", naglasio je ministar Forto.
Istakao je da u ovom mandatu mogu pripremiti te projekte te osigurati finansiranje kroz bespovratna sredstva, budući da evropski fondovi daju mnogo novac za takve projekte. U narednom mandatu bi, dodao je, mogla započeti masovna gradnja pruga.
"Možda se u ovom mandatu može završiti neki projekt, poput revitalizacije Unske pruge, elektrifikacije poteza između Tuzle i Doboja, kao i neke druge projekte u vezi poboljšanja željezničkih pruga, koje su, iz meni nepoznatih razloga, bile zapostavljene", objasnio je Forto.
Istakao je da će već u narednim danima biti održan sastanak s predstavnicima Željeznica FBiH, Željeznica RS i Regionalnog tijela u okviru tog ministarstva na kojem će precizirati koji su projekti spremni i u kojoj su fazi.
Forto se također osvrnuo i na digitalizaciju radio-televizijskog signala za koju su istekli svi rokovi.
"Javnost nije dovoljno informirana zašto je to uopće bitno. Radio i televizijske frekvencije imaju svoj kapacitet. Analogni signal potpuno popunjava taj kapacitet, a digitalizacijom ostvarujemo široki prostor za nove kanale, bolju komunikaciju i digitalizaciju te bolji protok informacija", istakao je.
Podsjetio je da je cijela Evropa digitalizirala RTV signal te da je vrlo bitno da BiH konačno krene rješavati taj problem.
Prema informacijama koje za sada ima, Forto kaže da bi se digitalizacija RTV signala trebala dogoditi jako brzo.
Istakao je da je Ministarstvo komunikacija i prometa BiH zaduženo za koordinaciju javnih emitera koji moraju potpisati jedinstvenu specifikaciju opreme koja je potrebna da se nabavi, kako bi se proveo tender za njenu nabavku.
"Očekujem da će se to desiti ove godine, nakon višegodišnjeg kašnjenja. Još 2006. godine je dogovoreno da cijela Evropa krene u digitalizaciju. Hrvatska je to uradila za četiri, Srbija za devet, a mi ni za 15 godina", istakao je.
Govoreći o ostalim projektima, Forto je kazao da je mimo gradnje koridora V-c, u planu rekonstrukcija ceste koja povezuje Sarajevo i Podgoricu, odnosno cesta od Foče do Šćepan Polja.
"Ta cesta 'boli' sve građane BiH bez obzira odakle dolaze. Ovo Ministarstvo ima i ovlasti i sredstva da sagradi granični prijelaz Novi most, ali pristupna cesta od 20 kilometara je jako skupa zbog teškog terena, a u nadležnosti je RS", kazao je.
Istakao je da će učiniti sve da pomogne RS da izgradi pristupnu cestu kako bi svi građani BiH i Crne Gore imali "normalnu" cestu.