Gotovo četvrtina građana FBiH nikada nije koristila internet, mnoge firme nemaju web stranicu
Generalno, podaci govore kako građani BiH prate svjetske trendove u smislu što manjeg korištenja fiksnih telefona, povećanog broja korištenja mobilnih telefona i interneta.
Ipak, gotovo četvrtina anketiranih građana u Federaciji BiH nikada nije koristilo internet ili računar. Također, jedna od deset kompanija u BiH koje se bave informisanjem i komunikacijama nema prijavljenu web stranicu.
Detaljan izvještaj za BiH možete pronaći ovdje i ovdje, a za FBiH ovdje i ovdje.
Podaci za građane BiH
Ukupan broj aktivnih fiksnih telefonskih linija dominantnih operatera u prvom kvartalu 2020. godine iznosio je 575.423, što predstavlja pad od 4,2% u odnosu na prvi kvartal 2019. godine. Ukupan odlazni saobraćaj fiksne telefonske mreže u prvom kvartalu 2020. godine iznosio je 399.237.791 minuta, što pokazuje pad od 3,2%.
Broj korisnika mobilne mreže u prvom kvartalu 2020. godine iznosio je 3.591.425 i bilježi blagi rast od 8,2% u odnosu na prvi kvartal 2019. godine. Ukupan odlazni saobraćaj mobilne mreže u prvom kvartalu 2020. godine iznosio je 560.140.652 minuta, što predstavlja rast od 3,3%.
Broj poslanih SMS poruka u prvom kvartalu 2020. godine manji je za 13,1%, dok je broj poslanih MMS poruka veći za 18,2% u odnosu na prvi kvartal 2019. godine.
Ukupan broj internet priključaka putem fiksne mreže u prvom kvartalu 2020. godine iznosio je 741.486 i bilježi rast od 6,3%.
Podaci za građane FBiH
Rezultati istraživanja o upotrebi informaciono-komunikacijskih tehnologija u domaćinstvima i pojedinačno (IKT-D), u Federaciji Bosne i Hercegovine, za 2020. godinu, pokazali su da 66,9% domaćinstava koristi računar te da 73,3% domaćinstava posjeduje internet priključak.
U gradskom tipu naselja računar je zastupljen u 68,6% domaćinstava, dok je zastupljenost računara u ostalom tipu naselja 65,5%.
U gradskom tipu naselja, internet je zastupljen u 75,5% domaćinstava, dok je zastupljenost interneta u ostalom tipu naselja 71,5%.
U Federaciji Bosne i Hercegovine 68,7% pojedinaca u domaćinstvu je koristilo računar, 2,7% pojedinaca je koristilo računar prije više od 3 mjeseca, a 5,1% pojedinaca je koristilo računar prije više od jedne godine.
U Federaciji Bosne i Hercegovine 73,4% pojedinaca u domaćinstvu je koristilo internet, 1,2% pojedinaca je koristilo internet prije više od 3 mjeseca, a 2,3% pojedinaca je koristilo internet prije više od jedne godine.
Ono što je posebno zanimljivo jeste podatak da internet nikada nije koristilo 23,1% pojedinaca, a računar nikada nije koristilo 23,5% pojedinaca.
Podaci za preduzeća u BiH
Prema podacima Agencije za statistiku BiH, 62,7% preduzeća ima web stranicu, odnosno 37% njih nema, a zanimljivo je da 3,8 posto preduzeća u svom poslovanju koristi robote.
Ono što je također zanimljivo jeste nemali udio onih preduzeća koja nemaju svoju web stranicu, a po vrsti posla bi se takvo nešto očekivalo.
Naime, 87,5% firmi koje se bave popravkom i održavanjem računara i komunikacijske opreme ima web stranicu - što znači da njih 12,5 posto nema web stranicu.
Također, kompanije koje se bave informisanjem i komunikacijama u 89 posto slučajeva imaju web stranicu, ali to znači da svaka deseta kompanija nema web stranicu.
Ostale djelatnosti i udio postojanja web stranica
Administrativne i pomoćne uslužne djelatnosti 66,8%
Stručne naučne i tehničke djelatnosti 74,9%
Poslovanje nekretninama 53%
Usluge smještaja i ishrane 58,5%
Saobraćaj i skladištenje 45,7%
Trgovina na veliko i malo 61,6%
Građevinarstvo 54,2%
Snabdijevanje energijom, parom i vodom; Upravljanje otpadnim vodama 57%
Proizvodnja 66,3%
Podaci za preduzeća u FBiH
Rezultati istraživanja o upotrebi informaciono-komunikacijskih tehnologija u preduzećima, u Federaciji Bosne i Hercegovine, za 2020. godinu, pokazali su da 99,7% preduzeća ima pristup internetu.
Od ukupnog broja preduzeća koja koriste internet, 98,4% preduzeća koristi fiksnu širokopojasnu internet konekciju, a 70,6% preduzeća koristi mobilni internet za poslovne potrebe.
63,8% preduzeća posjeduje web stranicu, što predstavlja rast u odnosu na 2019., a web poslovanje koristi 22,1% preduzeća, što predstavlja pad u odnosu na prošlu godinu.