„Glavni grad BiH – Sarajevo usljed ratnih posljedica, a i sporosti u izvođenju reformi u razvoju gradske samouprave još nije zakonski definisan kao glavni grad u okviru nadležnosti Parlamentarne Skupštine BiH“, konstatirao je prof. dr. Pejanović.
On je naglasio da dovođenje grada Sarajeva na nivo statusa i organizacije koje imaju Ljubljana, Prag, Zagreb i drugi gradovi predstavlja donošenje zakona o glavnom gradu BiH u Parlamentarnoj skupštini BiH, zatim prenošenja nadležnosti s Kantona Sarajevo na Grad Sarajevo u oblasti komunalne infrastrukture, lokalnog biznisa, mreže obrazovnih i kulturnih ustanova, prostornog i urbanističkog planiranja te promjenu nadležnosti gradskih općina u korist organizacije jedinstvene gradske samouprave.
Prof. dr. Pejanović je kazao da je u liberalno-demokratskom konceptu organizacije društva i funkcioniranja demokratije definiran status i uspostavljena racionalana organizacija glavnog grada države kao model racionalne organizacije gradske općine čije vijeće i uprava istovremeno vrši ulogu pokrajinskog organa vlasti.
Naveo je da su tokom reformi za prijem u članstvo EU izvršene i reforme u definiranju statusa i unutrašnje organizacije glavnih gradova u Poljskoj, Češkoj, Slovačkoj, Mađarskoj i Sloveniji.
Kao izrazito racionalni model organizacije gradske samouprave može se uzeti grad Ljubljana. Slične reforme su izvedene u zemljama koje su u procesu kandidature za prijem u EU, Hrvatska, Bugarska, Rumunija, Makedonija i Albanija“, kazao je prof. dr. Pejanović.
Prema njegovom mišljenju, države koje se nalaze u procesu pridruživanja i stabilizacije, a još nisu ostvarile uvjete za potpisivanje sporazuma, kao što su BiH, Srbija i Crna Gora imaju različita rješenja statusa i organizacije svojih glavnih gradova.
Tokom današnje konferencije, predstavnici gradova Atine i Zagreba učesnicima ove konferencije predstavili su modele organizacije svojih gradova.