Građani KS se zbog neredovnog javnog prijevoza odlučuju za ilegalni: Inspekcija kažnjava i kontrolira
Kombiji koji ilegalno i bez ikakve dozvole za rad prevoze putnike, najviše saobraćaju na području općine Novi Grad i to prema naseljima Boljakov Potok, Buća Potok, Zabrđe, Rajlovac, Reljevo, Velešići..., a građani ovaj potez pravdaju nemarom vlasti prema njihovim pravima i uskraćenosti javnog prijevoza.
"Kombi prijevoz je prilično redovan, uglavnom mnogo redovniji od linija koje koristi GRAS. Nekada dođe za 15 minuta, a nekada za pola ili sat vremena, ali nam se zbog cijene mnogo više isplati. Taksi je skup od grada do Buća Potoka, a za marku dođemo do kuće. Policija nas do sada nije uznemiravala, ali je nekoliko vozača dobilo prijavu i inspekcija im je izdala novčanu kaznu", kazala je za Klix.ba sugrađanka koja svaki dan koristi kombi prijevoz na relaciji Kampus - Buća Potok.
Inače, stanovnici padinskih i naselja koja nemaju redovan prijevoz posljednjih mjeseci sami su se organizirali i uredili linije, a osim u pomenutim naseljima na području općine Novi Grad, donedavno su ilegalni kombiji saobraćali i prema naseljima Mahmutovac i Jarčedoli u općini Stari Grad. Međutim, zbog ponovog uspostavljanja linija Kantonalnog javnog komunalnog preduzeća (KJKP) GRAS, privatni kombiji više ne saobraćaju.
I stanovnici ovog dijela grada imali su riječi hvale za vozače koji su ih privatnim kombijima prevozili do njihovih domova. Prema riječima nekoliko građana naselja Mahmutovac, kombiji su bili pun pogodak s obzirom na to da već duži vremenski period GRAS ne vozi u njihovo naselje. Međutim, sudeći prema predizbornim obećanjima, ponovo će im biti uspostavljena minibuska linija.
Na ilegalne kombi linije u KS reagirala je Kantonalna uprava za inspekcijske poslove, čiji inspektori za saobraćaj i ceste svakodnevno provjeravaju linije na kojima saobraćaju.
"Naši inspektori, osim što raspolažu saznanjima o obavljanju ilegalnog prijevoza putnika kombi vozilima na trasama kojima se odvija javni gradski saobraćaj, kontinuirano vrše kontrole i sankcioniranje ovog vida ilegalnog prijevoza, uključujući i relacije iz pravca grada prema Buća Potoku i Boljakovom Potoku. U protekla dva mjeseca na ove okolnosti izvršeno je 40 inspekcijskih nadzora te je zbog utvrđenih nepravilnosti izdat 21 prekršajni nalog u iznosu od 9.000 KM. Donesena su i 22 rješenja o privremenoj zabrani obavljanja prijevoza do ispunjenja zakonom propisanih uslova, a jedno vozilo je isključeno iz saobraćaja", navode iz Uprave za inspekcijske poslove KS.
Pored toga, inspektori su u okviru stalnih kontrola u oblasti javnog linijskog prijevoza putnika, između ostalih, kontrolirali i redovnost obavljanja prijevoza na autobuskim linijama Otoka - Buća Potok i Otoka - Boljakov Potok. Zbog neredovnog održavanja tih linija, shodno članu 33. Zakona o cestovnom prijevozu Federacije Bosne i Hercegovine, inspektori su zapisnike o utvrđenom činjeničnom stanju proslijedili na nadležno postupanje Ministarstvu saobraćaja KS, o čemu još nije donesena konačna odluka.
Istovremeno, predzeću GRAS je rješenjem postupajućih inspektora naloženo da do konačne odluke Ministarstva na navedenim linijama vrši prijevoz putnika u skladu s registriranim redovima vožnje. Zbog kršenja Zakona o cestovnom prijevozu FBiH izdati su im i prekršajni nalozi u ukupnom iznosu od 2.400 KM.
Iz kompanije Centrotrans za naš portal su kazali da se zbog neodržavanja prijevoza prema Buća i Boljakovom Potoku, pojavio veliki broj ilegalnih kombi prijevoznika koji, bez registracije i osiguranja putnika, vrše prijevoz na liniji.
"Na zahtjev putnika, Mjesne zajednice i Općine Novi Grad, Centrotrans je 2014. godine počeo prevoziti putnike na navedenoj liniji s ciljem pružanja redovne usluge ali i suzbijanja ilegalnog prijevoza. Na liniji je uvedena promotivna cijena jednu KM, a na zahtjev građana od jula ove godine uvedena su još dva polaska u noćnim satima čime se upotpunio red vožnje na ovoj liniji", navode iz Centrotransa.