BiH
137

Građani Sarajeva ogorčeni: Zbog zraka u česmama računi za vodu su nam veći

Piše: M. N.
Foto: D. S./Klix.ba
(Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Stanovnici ulice Zahira Panjete i dijela Orlovačke ulice, koje pripadaju Mjesnoj zajednici Pofalići II u Sarajevu, već danima nemaju vode. Obrazloženje koja su dobili iz KJKP Vodovod i Kanalizacija d.o.o. Sarajevo jeste da je problem u izvorištu Bačevo, ali stanovnici sumnjaju u to jer su problemi sa snabdijevanjem počeli 2012. godine.

Hašo Silić sa svojom porodicom živi u ulici Zahira Panjete već decenijama. Ističe kako je problem nastao kada se na vodovodnu mrežu priključilo nekoliko stotina novih kuća, a nije se osigurala mreža. Vode i kada ima, kao da nema, jer je pritisak izuzetno slab i ne mogu grijati bojler niti koristiti mašinu za veš.

"Četiri dana nismo nikako imali vode, a inače imamo redukcije noću. Kada puste vodu u šest ujutro nemoguće je odvrnuti česmu zbog zraka koji se nakupi, a kada je odvrnem onda zrak izlazi i brojilo vrti. Bez obzira i na to pritisak ne bude dovoljno jak već poput šibice", rekao nam je Silić.

Najtoplije dane uz kanistere

Vodu donose u kanisteru iz šahta koji se nalazi ispred kuće. Kupati se ne mogu normalno, a tokom vikenda i prva dva radna dana, kada su bile najveće vrućine, nisu imali vode.

"Neshvatljivo mi je da ulica iznad mene ima normalno vodosnabdijevanje, nemaju uopće redukcija, samo mi trpimo problem izvorišta Bačevo. Prošle godine smo imali sastanak preko predstavnika Općine i tada su nadogradili neki ventil, ali ništa se nije promijenilo. Obećali su nam ponovo iz Općine da će razgovarati s predstavnicima KJKP Vodovod i Kanalizacija kako bi se riješio naš problem", kazao je.

Ističe kako stanovnici strahuju i da se ne zaraze vodom jer misle kako bi pod pritiskom svašta iz cijevi moglo izaći.

"Ovo je katastrofa. Bojim se da se ne potrujemo svi. Kad god smo nazvali dispečera objašnjena su bila ili suša, ili mutno vrelo, ili stanari zaljevaju bašte, slab kapacitet i sl., samo da nas skinu s dnevnog reda. Ne pamtim kad sam se umio vodom sa česme", rekao je.

Naplaćuju zrak umjesto vode

I ostali stanovnici se žale. Oni koji žive u Orlovačkoj koja se nalazi na višem dijelu Pofalića vodu donose s drugih izvorišta i javnih česmi sa Huma. I oni tvrde kako problem s vodom imaju nekoliko godina, a da je prije bilo sve uredu.

"Jutros je toliko puklo kada je zrak prošao da sam mislila da je sve eksplodiralo. Vode nema redovno, a računi zbog zraka koji vrti brojilo dolaze mnogo veći", rekla nam je nana koja godinama živi u kući na Pofalićima.

Zbog visokih temperatura problemi u cijelom KS

KJKP Vodovod i Kanalizacija izdali su saopćenje u kojem građane Kantona Sarajevo mole za razumijevanje jer se vodosnabdijevanje odvija otežano u dnevnim satima. Razlog je, kako su naveli, izuzetno toplo vrijeme, odnosno nepovoljna hidrološka situacija koja utječe na stalno smanjenje izdašnosti akumulacije izvorišta Sarajevskog polja, kao i drugih izvorišta koje koristi Sarajevski vodovod, rekordna potrošnja vode u pojedinim zonama vodosnabdijevanja (Podhrastovi, Breka, Sedrenik, Grdonj, Bjelave, Vratnik, Panjina Kula), te dotrajala vodovodna mreža sa hidro-mašinskom opremom i elektro-energetskim sistemom na većem djelu KS.

"Uslijed nastalih problema na incijativu direktora Nezira Hadžića Uprava je poduzela vanredne mjere u smislu formiranja operativnog štaba za praćenje stanja vodosnabdijevanja i pravovremenog informisanja javnosti. Također, napominjemo da se u toku noćnih sati, od 00:00 do 05:00, isporuka vode vrši pod smanjenim pritiskom i to u dijelovima grada od Dolac Malte do Baščaršije, Otoka, Č. Vila, Alipašino Polje, Dobrinja, Saraj Polje, Rajlovac, Velešići, Pofalići, Kobilja Glava, Bare Šip, Ciglane, Koševsko Brdo, ulice Alipašina i Koševo, Cicin Han i Soukbunar, Podhrastovi, Grdonj i Sedrenik. Ovo podrazumijeva da će na pojedinim lokalitetima, nekim spratovima zgrada i u određenim visinskim dijelovima spomenutih zona vodosnabdijevanja doći do prekida vodosnabdijevanja u navedenom terminu", navodi se u saopćenju.

Iz Vodovoda i Kanalizacije apeluju na potrošače da vodu koriste što racionalnije, da zalijevanje bašti i plastenika, pranje dvorišta, tepiha i drugo bespotrebno rasipanje pitke vode svedu na minimum, kako bi se osigurale dovoljne količine vode u rezervoarskim prostorima i održalo uredno dnevno vodosnabdijevanje.