Novi sistem, isti problem
3

Građani Zenice bez grijanja, nova toplana ne proizvodi dovoljno pare

E. M.
Foto: E. M./Klix.ba
Foto: E. M./Klix.ba
Isporuku grijanja za građane Zenice ArcelorMittal Zenica je u potpunosti obustavio, a iz Javnog preduzeća "Grijanje" su kazali da nemaju nikakvu informaciju o stanju ove kompanije.

Problemi s grijanjem na području Zenice traju već neko vrijeme, odnosno od početka grijne sezone, kada je rečeno da će građane Zenice u kombinovanom principu grijati i stari i novi kotlovi.

Na nedavno održanoj svečanosti početkom decembra u Zenici ozvaničen je projekt Toplane Zenica i rada novih kotlova koji su do tada već nekih 15-ak dana bili u upotrebi, ali ono što je iz dana u dan mučilo određeni broj potrošaća grijanja u Zenici jesu mlaki ili skoro hladni radijatori u određenim dijelovima grada.

Tokom jučerašnjeg dana iz kompanije ArcelorMittal Zenica su kazali da Toplana Zenica proizvodi 130 tona pare na sat, što omogućava isporuku od 45 MW toplotne energije za grijanje grada.

"Trenutno, čine se svi napori da se proizvodnja pare poveća na 145 t/h te da se JP Grijanje isporuči 55 MW toplotne energije. Međutim, zbog činjenice da finski partner u projektu Toplana Zenica, KPA Uniocon, koji je radio na ugradnji i podešavanju kotlova, nije do kraja završio potrebne radnje te da ne funkcionira DeSOx sistem za otprašivanje, suočavamo se s poteškoćama u dostizanju željenog kapaciteta na kotlovima", kazali su iz ArcelorMittala, a o problemu proizvodnje dostatne količine pare puno prije puštanja toplane u rad ukazali su i mediji.

Međutim, predstavnici svih kompanija javnost su uvjeravali da će grijanja biti i da će sve funkcionisati bez problema.

"Kompanije ArcelorMittal Zenica i Toplana Zenica neprekidno rade na iznalaženju rješenja navedenih problema", jučer su dodali u saopćenju ArcelorMittala.

Međutim, jučer mlaki radijatori građana Zenice danas su postali hladni, a iz JP Grijanje Zenica su informisali javnost da nemaju povratne informacije iz kompanije ArcelorMittal Zenica vezano za obustavu grijanja.

U svom saopćenju javnosti su naveli da dodatni problem od početka grijne sezone 2021/2022. godine predstavljaju učestale nagle promjene temperaturnih parametara kod proizvođača ArcelorMittal Zenica, što dovodi do ogromnog broja havarija na sistemu daljinskog grijanja, koji održava ovo preduzeće