GRAS: Ovo što radi Centrotrans je klasična krađa, godinama nas pokušavaju uništiti
"Još prije tri godine osiguran je novac i raspisan tender za nabavku 20 minibusa, ali ni nakon šest objavljenih tendera do danas nije nabavljeno nijedno vozilo. Tendere je poništavala Agencija za javne nabavke iako smo prilikom raspisivanja tendera koristili instrukcije i upute najboljih trenera za javne nabavke. Ministarstvo saobraćaja KS je prije dvije godine pokušalo više puta nabaviti vozila, ali ni oni u tome nisu uspjeli, kao ni Općina Stari Grad, jer su tenderi također poništeni", naveli su iz GRAS-a.
Ističu da je sasvim očigledno da uzrok problema leži van GRAS-a i da je riječ o nekim višim interesima. Osim toga, naveli su kako je odluka Skupštine Grada Sarajeva iz 1990. i 1991. godine donijela odluku kojom se i danas regulira da GRAS i drugi prijevoznici saobraćaju na linijima kojima su saobraćali i prije rata, a ističu kako je Centrotrans u prošlosti imao samo liniju za Trnovo, Pale i dvije linije za Hadžiće.
"Situacija u kojoj GRAS ostaje bez vozila, a građani bez prijevoza rezultat je dugogodišnjeg i planskog uništavanja GRAS-a zarad interesa privatnog prijevoznika, u ovom slučaju Centrotransa. Problem je proizveden od različitih interesnih grupa u momentu kada su odlučili da na minibuske i autobuske linije GRAS-a uvedu privatnog prijevoznika", navode iz ovog javnog preduzeća.
Dodaju da su prve linije dodijeljene Centrotransu 2014. godine potpuno nelegalno i nezakonito, a radilo se, ističu, o najprofitabilnijim linijama u KS na kojima je saobraćao GRAS, što je bio direktan finansijski udar na poslovanje preduzeća.
"Od tada do danas nastavljeno je nezakonito dodjeljivanje linija Centrotransu pod krinkom brige za građane. Da su im zaista građani bitni, taj problem ne bi ni postojao. Dok GRAS godinama pokušava u nemogućim uslovima održati svoju funkciju, s druge strane tenderi su sistemski poništavani, GRAS ostajao bez vozila i stvarao se prostor za uvođenje privatnog prijevoznika. Dakle, plan je jasan – dovesti GRAS u situaciju da ostane bez vozila, bez vozila nema prijevoza, bez prijevoza imamo nezadovoljne građane, a onda se kao rješenje nudi Centrotrans koji užurbano nabavlja vozila, spremno dočekuje realizaciju plana i medijski se predstavlja kao neko ko će spasiti građane od GRAS-a", navode iz GRAS-a.
Smatraju da se na ovaj način šalje jasna poruka da je interes privatnog prijevoznika iznad interesa građana i GRAS-a.
"Situacija s javnim prijevozom u KS se dodatno komplikuje. Napokon se konkretizuju višegodišnji napori privatnih prijevoznika da se nelegalno ubace na tržište javnog gradskog prijevoza putnika. Posljednji pokušaj je pokretanje 11 minibuskih linija Centrotransa. Istovremeno se već par godina uporno ruše svi tenderi GRAS-a za nabavku minibuskih vozila, za čiju nabavku su sredstva obezbijeđena, i to upravo od firmi koje su interesno povezane u grupaciju Centrotrans. Ovo što radi Centrotrans je klasična krađa. Oni kradu naše linije i sve što rade na području Starog Grada je teško kršenje zakona. Možemo sutra očekivati i da bilo koji drugi prijevoznik uđe na naše linije i saobraća bez problema zato što u KS nema zakona", dodaju iz Sindikata GRAS-a.
Iz Uprave su poručili da će za sva nezakonita i nelegalna djelovanja i radnje odgovarati svi koji su u njima učestvovali, te da je pravni tim sačinio prijave protiv odgovornih u ovom slučaju.
Još jednom su uputili apel Vladi KS da pokuša spasiti GRAS, a u suprotnom su najavili štrajk.