Grupa građana Dobrinje protiv gradnje terminala, Efendić i Hifa Oil tvrde da nema razloga za brigu
Građevinska dozvola teško se može poništiti
"Općina Novi Grad je izdala građevinsku dozvolu za gradnju tih objekata, uz saglasnosti svih ostalih institucija koje se bave i ekološkim i sgurnosnim standardima. Po mom ličnom mišljenju, prevelika zabrinutost nema neko veliko utemeljenje, s obzirom da se vodilo računa i o ekološkim i sigurnosnim standardima. To je apsolutno neophodno kada je u pitanju aerodrom. Takvi objekti se moraju graditi, svi aerodromi u svijetu imaju određene rezerve goriva, jer aerodrom s postojećim kapacitetima već nije mogao servisirati sve one kompanije koje dolaze u Sarajevo", rekao je Efendić.
Upitan da li postoji pravni mehanizam da se građevinska dozvola poništi, Efendić je odgovorio sa: "Veoma teško".
"Postojao je proces i vrijeme kada su se mogle iznijeti žalbe i na okolinsku dozvolu i na samu građevinsku dozvolu. Ona je sada pravosnažna, investitori su vlasnici zemljišta, platili su svoje obaveze...", rekao je Efendić.
Objasnio je da bi bilo krajnje neozbiljno poništavati dozvolu, da bi to dovelo do pravne nesigurnosti, da bi se došlo u opasnost od tužbi....
Objasnio je da se radi o dvoslojnim rezervoarima koji se smještaju ispod zemlje.
"Kada je u pitanju sam kerozin, to je najstabilnija vrsta goriva koja postoji na svijetu", zaključio je Efendić.
Tokom njegovog obraćanja, pojedini građanu su negodovali, pitajući načelnika "da li bi on pristao da mu je pumpa ispod stana".
Podić: Građani saznali tek kada se pojavio bager
Anes Podić iz Eko akcije je podsjetio da je trebala biti održana javna rasprava te se pitao zašto su građani saznali za gradnju tek kada se bager pojavio na gradilištu.
"Svi problem našeg okoliša nastanu tako što se ljudima prvo ukaže bager, ne načelnik ili pomoćnik načelnika koji kaže 'Evo mi bi 50 metara od vaše zgrade pravili terminal iz kojeg izlazi benzin'. Ne samo terminal nego i benzinska pumpa. Studija u Francuskoj je otkrila da ako imate dijete i stanujete blizu pumpe, šanse da vam dijete umre od leukemije su četiri puta veće. To bi sve moglo biti razjašnjeno na javnoj raspravi, koje nije bilo", kazao Podić.
Tvrdi da je Općina nezakonito izdala urbanističku dozvolu, jer prethodno nije izdata okolinska dozvola. Ukazao je i da je u blizini vodozaštitna zona.
"Šta je problem kod vodozaštitne zone: Šta god vi prospete u ovu zemlju, doći će u našu vodu. Jedan gram goriva može zagaditi million litara vode”, rekao je Podić.
Hifa Oil: Bit će građeno po najsavramenijim standardima
Međutim, u kompaniji Hifa Oil tvrde da građani nemaju razloga za brigu.
"Projekat će se izvoditi u skladu sa izdatim i pravosnažnim odobrenjem za građenje sa 28 neophodnih saglasnosti koje su prethodile izdavanju dozvole", objašnjava u izjavi za Klix.ba Venan Hadžiselimović, izvršni direktor kompanije "Hifa-Oil".
Kako dodaje, sve izdato je na osnovu ovjerene projektne dokumentacije.
"Ovim potvrđujemo da smo pored dugoročne i zahtjevne procedure, a uvažavajući značaj i ozbiljnost investicije ispoštovali sve procedure projektovanja, tehničke procedure kao i ishodovanje dokumentacije na osnovu koje se nesmetano može započeti planirana investicija", naglašava on.
Podcrtava da posjeduju svu neophodnu dokumentaciju koju su izdale nadležne institucije.
"Mišljenja smo da građani mogu biti potpuno sigurni i uvjereni da će navedeni kompleks biti izgrađen po najsavramenijim standardima, uz poštivanje svih mjera koje su propisane zakonom i izdatim dozvolama", dodaje Hadžiselimović.
Objašnjava da je u cilju razvijanja aviosaobraćaja i avio operacija, a sve sa namjerom jačanja turizma, privrednih aktivnosti u državi i Sarajevu kao glavnom gradu, još ranije se javila potreba gradnje ovog sadržaja.
"Na taj način bi se, osim razvijanja glavnog grada što vjerujemo da nam je zajednički cilj, ispoštovali i zahtjevi avio kompanija i rigoroznih međunarodnih IATA standarda koji pored ostalih mjera zahtjevaju sigurnost i kvalitet snabdjevanja. Dobijanjem jednog ovakvog sadržaja pored navedenih prednosti za grad, građane Sarajeva i BIH bi se na kvalitetniji i sigurniji način ispoštovale konstantne, vrlo zahtjevne i detaljne kontrole aviokompanija i inspektora IATA organizacije, čime bi aerodrom Sarajevo u svakom pogledu stao uz rame sa svim aerodromima u regiji te postao definitivno prepoznatljivija i ozbiljnija destinacija turistima i aviokompanijama koje traže besprijekorno i u skladu sa najvećim standardima snabdjevanje avio gorivom", zaključuje Hadžiselimović.