Hotel Vlade RS na Jahorini i dalje "guta" budžetski novac: Još pola miliona KM za stolice!?
Naime, nakon što je u novembru prošle godine, pred samo održavenje lokalnih izbora u našoj zemlji, predsjedavajući predsjedništva BiH Milorad Dodik u pratnji premijera RS-a Radovana Viškovića "otvorio" ovaj hotel, ispostavilo se da hotel još uvijek nije ni blizu spreman da primi goste, a u javnost su ubrzo isplivali i podaci o sredstvima koja su utrošena za navodno opremanje ovog objekta.
Tako je otkriveno da je za kuhinjski namještaj i opremu izdvojeno 255.482 KM, za mašine za pranje i sušenje veša 78.284 KM, a za ostale troškove opremanja hotela izdvojeno je 2,6 miliona maraka. U svemu tome se isticao podatak da je postojala namjera Vlade RS-a da plati skoro 300.000 KM za čaše, tanjire, šerpe i drugu ugostiteljsku opremu za hotel.
Trošenju ionako slabih budžetskih sredstava manjeg bh. entiteta, međutim, ovdje očigledno nije kraj. Kako otkriva Transparency international u BiH (TI BiH), daljnje opremanje ovog hotela koštat će građane ovog entiteta dodatnih pola miliona maraka, odnosno ukupno 3,1 milion KM s uračunatim PDV-om umjesto planiranih 2,6 miliona KM.
"Postoji osnova sumnje da je nepravilno primijenjen Zakon o javnim nabavkama, zbog čega je Transparency International u BiH podnio zahtjev za monitoring Agenciji za javne nabavke BiH, jer je ugovorni organ nabavku robe podveo pod nabavku usluga, kako bi cijenu osnovnog ugovora umjesto 10 posto povećao za skoro 20 posto", mišljenje je TI BiH, objavljeno na njihovoj platformi Transparentno.ba.
Prema informacijama kojima raspolažu, Ugostiteljski servis RS dodijelio je bez tendera 9. aprila ove godine dobavljaču "Dineco" dodatnih 435.075 KM bez PDV-a za nabavku usluge unutrašnjeg opremanja hotela "Rajska dolina" i to putem pregovaračkog postupka bez objave obavještenja.
"Kao razlog za ovakav potez navodi se da se radi o novim uslugama unutrašnjeg opremanja koje predstavljaju ponavljanje sličnih usluga povjerenih ovom dobavljaču kroz raniji ugovor, čija je vrijednost bila 2,2 miliona KM bez PDV-a. Ipak, taj osnovni ugovor odnosio se na nabavku robe, a ne na nabavku usluga. Zakon predviđa da se vrijednost osnovnog ugovora može putem pregovaračkog postupka povećati do 20 ili 30 posto ako se radi o nabavci radova, odnosno usluga, a samo 10 posto ako je riječ o nabavci robe", kažu iz TI BiH.
Kako je ova cijena veća za 19,5 posto od osnovnog ugovora, a u pregovaračkom postupku je navedeno da se radi o nabavci usluga, iako se osnovni ugovor odnosio na nabavku robe, Transparency International u Bosni i Hercegovini je Agenciji za javne nabavke BiH uputio zahtjev za monitoring ovog postupka javne nabavke.
"Da je riječ o robi, a ne o uslugama, jasno je iz tenderske dokumentacije pregovaračkog postupka, gdje se vidi da se nabavljaju vanjske stolice, vaze, jelke u saksiji, novogodišnje lampice, zlatne kugle i svijećnjaci, oprema za teretanu, wellnes, igraonicu, frizerski salon, restoran, kafić, recepciju i slično. Važno je napomenuti da se za manji dio robe navodi i usluga montaže, što opet ne može biti opravdanje za promjenu vrste ugovora, budući da Zakon o javnim nabavkama definiše da nabavka robe uključuje i ugradnju, postavljanje i/ili montažu", ističu iz TI BiH.
Zaključuju da zbog toga postoji vjerovatnoća da se postupak namjerno deklariše suprotno suštini predmeta nabavke i suprotno osnovnom ugovoru kako bi se cijena umjesto 223.180 KM povećala na 435.075 KM.
"Dodatni problem je taj što se u tenderskoj dokumentaciji navode proizvođači opreme i modeli predmeta koji se nabavljaju, što je u suprotnosti s odredbama Zakona o javnim nabavkama. Ovaj hotel, koji je otvoren u izbornoj kampanji pred prošle lokalne izbore, će umjesto najavljenih 2,4 KM koštati mnogo više, budući da se, prema navodima medija, troškovi povećavaju iz godine u godinu", zaključuju.