Humanity in Action medijski opismenjava mlade igrama na ploči i online aplikacijama
Kako je saopćeno iz Fondacije, prepoznajući opasnosti koje trenutno postoje u internet svijetu, prepunom različitih medijskih sadržaja koje plasiraju pojedinci i organizacije koje se rukovode različitim interesima, ekipa mladih aktivista, na čelu sa Danielom Lazarevićem, je kreirala projektni koncept učenja o fenomenima medijske i informacijske pismenosti kroz igre na ploči i online igre za mlade.
"Mladi ljudi su nezaštićeni u online prostoru. Svaki dan se susreću sa informacijama čiji kvalitet i namjenu ne mogu da prepoznaju ili evaluiraju. Takve stvari se u današnjem digitalnom svijetu ne mogu kontrolisati. Mladi kao 'konzumenti' tih informacija su izloženi opasnostima jer im nedostaje edukacije kako da prepoznaju lažne ili neprovjerene vijesti, kako da ne nasjedaju na spin ili manipulaciju", ukazao je Lazarević.
Fondacija Humanost u akciji, je uz pomoć Mediacentra Sarajevo i Evropske unije, pokrenula projekat "Igre medija, igre informacija" čiji je cilj educiranje mladih ljudi, njihovo dodatno medijsko opismenjavanje, prevashodno o tome šta su mediji, o tome kako funkcionišu, šta su informacije, kako se one plasiraju - na koji način možemo razlučiti tačnu od netačne, provjerenu od neprovjerene, "fake" od istinite vijesti.
Nakon, kako je saopćeno, uspješnog selekcijskog procesa, 15 mladih ljudi iz cijele Bosne i Hercegovine je prošlo kroz trening sa stručnjacima iz medija i akademije, nakon čega su razdvojeni u tri grupe unutar kojih su intenzivno sarađivali na izrađivanju igara, a sve uz pomoć stručnih mentora.
"Naš je cilj je bio ne samo da okupimo grupu mladih ljudi, da ih dovedemo na nekoliko stručnih predavanja, da im putem radionica predstavimo određeni problem, već smo pokušali da ih direktno angažujemo u kreiranje alata koji će pomoći njima i njihovim vršnjacima da nauče nešto o problemu s kojim se susreću svaki dan, a o kojem nisu imali priliku mnogo čuti u svom redovnom obrazovanju. Pozvali smo ih da uče, a onda da preuzmu odgovornost, da preuzmu vlasništvo nad kreiranjem tih igara na ploči i online igara, putem kojih će svojim kolegama i daljim naraštajima ostaviti nešto iz čega i oni mogu sami da uče", poručio je Lazarević.
Nastale su tri igre. Prva od tri grupe je adresirala problem lažnih vijesti, druga grupa se fokusirala na problem manipuliranja, te treća grupa govorila je o fenomenu spinovanja i "izvrtanja" određenih medijskih sadržaja u korist određenih interesa. Igrice su prvobitno bile planirane kao igre na ploči, međutim uslijed izbijanja pandemije koronavirusa, odlučeno je da se iste premjeste u online prostor.
Uz pomoć mladog programera iz Sarajeva, online verzije igrara su nastale u jako kratkom periodu. U toku je inicijalno online pilot testiranje, nakon kojeg će se pristupiti dorađivanju i unapređenju trenutnih rješenja, prije njihovog konačnog plasmana u online prostor za potrebe edukacije svih onih koji su zainteresirani za ovu temu.
"Cilj nam je da prve proizvode koje su naši učesnici napravili, a koje je naš mladi kolega pretočio u online aplikaciju, zajedno testiramo sa bosanskohercegovačkim građanima u online prostoru. Prije nekoliko dana smo pustili igre u 'pogon', za pilot testiranje. Ovim putem pozivamo građane da posjete naš HIA BiH facebook site, tamo se nalaze linkovi putem koji se može pristupiti igricama. Ostavljena je mogućnost za slanje povratne informacije (feedback) u kojoj se mogu dodati komentari za unapređenje", istakao je Lazarević.
Timovi koji su kreirali igrice, kako je saopćeno, su još uvijek uključeni u projekat, oni će raditi na unapređenju trenutnih rješenja u skladu sa preporukama svih onih koji će učestvovati u testiranju. Također će i sami organizovati online fokus grupe te prikupiti feedback uživo. Tek kada prođe ta faza pilot tesitranja, igrice biti dostupne široj javnosti za besplatnu upotrebu.
Obavijesti o tome kako im pristupiti će biti poslani u sve osnovne i srednje škole, nastavnicima koji podučavaju demokratiju, maternji jezik i sl.
Nastavak projekta
Projekat neće završiti na ovome, poručili su i Fondacije Humanost u akciji. Učesnici će nakon prikupljenog feedbacka dovršiti igrice online, ali istovremeno će raditi i na igricama na ploči, kao što je inicijalno i zamišljeno. Druge dvije fondacije, Open Society Fund BiH i National Endowment for Democracy iz Sjedinjenih Američkih Država, su prepoznale značaj ovog tipa edukacije, te su uložile dodatna sredstva kako bi ovaj projekat mogao biti dovršen prema originalnoj ideji.
Fondacija će nakon završetka ovog projekta svakako nastaviti raditi u ovom polju. Naredni projekat, #gamEscape, podržan od strane Ambasade Velike Britanije u Bosni i Hercegovini, UNFPA i Fondacije Mozaik, će uključivati igre na ploči i escape room koncept.
"Naš novi projekat ćemo realizirati u narednih šest mjeseci, a fokusirati će se na temu pomirenja među mladima. Iako se pomjeramo sa jedne teme na drugu, koncept rada sa mladima ostaje isti. Želimo da širimo narativ u kojem gaming treba da postane dio edukativnih procesa, jer prosto vidimo prezasićenost 'standardizovanih' edukativnih projekata u Bosni i Hercegovini koji se isključivo fokusiraju na prenos znanja kroz klasična predavanja i radionice. Praćenje predavanja bez aktivnog učešća u procesu učenja mladima oduzima motivaciju i osjećaj da su kreatori i vlasnici projekta čiji su dio. Mi mislimo da je naš 'edu-gaming' pristup izuzetno koristan, jer mladi uče i bivaju osnaženi svojim vlastitim angažmanom i određenim vještinama i znanjima koje su stekli tokom rada na igrama. Vještine koje su sami izbrusili, znanja i proizvode koje su proizveli mogu slobodno da dijele sa drugima u svojoj zajednici", zaključio je Lazarević.
U nastavku se nalazi kratki opis i linkovi za tri igre.
Razolav Razolav se igra u multiplayer modu, gdje igrači biraju pijuna. Pobjeđuje takmičar koji osvoji najveći broj stanovnika u Bosni i Hercegovini.
Mediatlon
Mediatlon se može igrati u single i multiplayer modu, single player je: kreiraj sobu, a multiplayer jeste da nakon što je neko odigrao single mode nakon odigrane partije, kopira i podijeli ID broj (npr. funny - octopus - 59) koji se nalazi u desnom uglu drugom igraču, zatim igrač pristupa sa ID brojem na pridruži se sobi, te nakon završene partije drugog igrača se vrši rangiranje onog koji je ostvario bolji skor.
Medirint
Medirint se igra u multiplayer modu, te se kroz ovu igru kreće strelicama na tastaturi. Pobjednik je onaj ko prvi dođe do cilja sa najvećim brojem poena.