Ilidžanski terminal u lošem stanju: Tramvajska okretaljka će biti rekonstruisana, ali drugi problemi ostaju
Riječ je o jednoj od najprometnijih lokacija u Kantonu Sarajevo koja se dugo koristi kao terminal za vozila javnog prijevoza. Najznačajnija poslijeratna rekonstrukcija bila je prije 15-ak godina. Tada je promijenjen asfalt, posađeno je nekoliko stabala, poboljšana je rasvjeta i postavljen videonadzor za kojeg nije poznato da li je u funkciji.
Neuslovne stanice
Međutim, ostali su brojni drugi problemi koji se se prvenstveno odnose na javni prijevoz. To su problemi koji otežavaju korištenje javnog prijevoza, posebno turistima. Naime, autobuske stanice su numerisane, ali na njima godinama nema oznaka za autobuske linije i reda vožnje. Da ne govorimo o tome da nema ekrana za informisanje korisnika javnog prijevoza. To je nešto što tek treba da zaživi u Kantonu Sarajevo.
Same stanice nisu dovoljno velike da bi se većina onih koji čekaju autobus mogli zaštititi od kiše, vjetra, jake Sunčeve svjetlosti i toplote. Na pojedinim postojećim autobuskim i tramvajskim stanicama je oštećen krov zbog čega su neupotrebljive.
Na ulazu na tramvajsku stanicu postoji više rampi, ali samo su dvije u funkciji. To za posljedicu ima stvaranje gužvi, posebno u jutarnjim satima. Na rampama su također prije 15-ak godina postavljeni čitači karata koji nikada nisu bili upotrebljivi. Zapravo, kontrolori preduzeća GRAS su ti koji i dalje vrše nadzor ulaska putnika. Nisu adekvatno označena ni mjesta na kojima je moguće kupiti kartu za javni prijevoz.
Saobraćajni čepovi
Nije rijetkost da na samom terminalu nastane saobraćajni čep, a nekoliko je razloga za to. Naime, među razlozima su to jeste da se dešava da nije moguće da se svi autobusi u datom trenutku parkiraju na mjestu koje je namijenjeno za to, da saobraćaju privredna vozila, kao i vozila kojima prometovanje nije dozvoljeno. To utječe i na saobraćaj u Rustem-pašinoj ulici kao centralnoj ilidžanskoj ulici.
Nedovoljno zelene površine
Da je nedovoljno zelene površine, posebno je osjetno kada su visoke temperature. Ovaj problem je utoliko veći zbog toga što je veći dio površine asfaltiran i zbog toga što vozila, prvenstveno autobusi, emituju veliku količinu toplote i štetnih gasova. Nadalje, iako je rasvjeta poboljšana, dojam je da bi ta rasvjeta mogla biti još bolja.
Nedovoljno se vodi računa o postojećim zelenim površinama, što se posebno odnosi na travu na tramvajskoj okretaljki. Često je ta trava nepokošena, zapuštena, a i higijenski uslovi na cijelom terminalu bi morali biti mnogo bolji.
Šta kažu nadležni
U Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo su nam kazali da će tramvajska okretaljka na ilidžanskom terminalu biti rekonstruisana tokom izgradnje tramvajske pruge do Hrasnice jer će krak prema Hrasnici biti povezan s ovom okretaljkom. Međutim, kako su istakli, nije planirana skorija rekonstrukcija cijelog ovog prostora.