Inžinjeri saobraćaja iz Zenice: Tražili smo izgradnju biciklističke staze na Gradskoj magistrali
Inžinjer saobraćaja Sead Tahirović i inžinjer saobraćaja i komunikacija Mirzet Sarajlić u više navrata su skretali pažnju vlastima u Zenici na potrebu izgradnje biciklističke staze u okviru magistrale, ali potvrdan odgovor nikada nisu dobili te smatraju da je rekonstrukcija postojeće mreže gradskih saobraćajnica u Zenici više politički nego strukovno i građanski orijentisana.
"Nažalost, javnost se u Zenici za bilo što vrlo malo pita, a čini se struka još manje. Niko ko hoda zeničkim ulicama ne može a da ne primijeti nekoliko velikih propusta kada je riječ o izgradnji Glavne gradske magistrale i ostalih pratećih saobraćajno-infrastrukturnih objekata. Iako smo i sami, kao inžinjeri saobraćaja, neiscrpno upozoravali gradske i kantonalne vlasti na važnost planiranja i ugradnje biciklističkih staza paralelno sa izgradnjom Glavne gradske magistrale, nikad nismo bili poslušani, ali želimo javnosti saopštiti i obznaniti taj očigledni propust", navode inžinjeri iz Zenice za Klix.ba.
Sarajlić i Tahirović smatraju da Zenica kao industrijski grad zaslužuje biciklističke staze te da potez vladajućih gradskih struktura o zanemarivanju biciklističkog saobraćaja jasno nagovještava povećanje zagađenosti.
"Ideja za planiranje, izgradnju i stavljanje u funkciju biciklističke staze opće je poznat trend modernizacije i razvoja savremenih gradova svijeta. Ne treba mnogo vremena da se uoče biciklističke staze kada odete u Pariz, Berlin, Beč i druge gradove, a i kao inžinjera saobraćaja građani su me kritikovali u smislu da gradimo potpuno novu mrežu saobraćajnica u gradu, a ne planiramo izgradnju biciklističke staze. Nepostojanje adekvatnog parking prostora za veliki broj motornih vozila je drugi razlog za ideju o biciklističkoj stazi u Zenici, jer bi biciklistički saobraćaj mogao doprinijeti i u ovom segmentu. Najvažnija stvar jeste doprinos smanjenju zagađenja zraka. Idejom uvođenja i favorizovanja biciklističkog saobraćaja u Zenici zagađenje zraka bi se, prema našoj procjeni, moglo smanjiti čak 20 posto", izjavio je Sarajlić za Klix.ba.
Sarajlić smatra da je još uvijek izvodljiv projekat izgradnje biciklističke staze na Glavnoj gradskoj magistrali, ali da bi čitav projekat sada više koštao.
"Prijedlog za oživljavanje i stvaranje savremene mreže saobraćajnica sa biciklističkim stazama još uvijek nije propao, iako je horizontalna signalizacija već postavljena. Prijedlog je definitivno izvodljiv, naravno uz veća finansijska ulaganja u odnosu na ona koja su bila potrebna da se biciklistička staza gradila paralelno sa gradnjom mreže saobraćajnica", izjavio je Sarajlić te je naveo primjer Sarajeva, gdje su gradske vlasti potrošile znatne količine novca za izgradnju biciklističkih staza jer su struka i građani to zahtijevali.
Iako se radovi na gradskoj magistrali polako privode kraju te su mnogi zaljubljenici biciklističkog saobraćaja gotovo izgubili nadu da će Zenica konačno dobiti prostor za razvoj ovog vida saobraćaja, eksperti iz oblasti saobraćaja nude efikasno rješenje vladajućim strukturama, koje je moguće sužavanjem ceste sa obje strane te ocrtavanjem žute biciklističke trake u širini od 75 cm za svaki smjer, što je i u skladu sa smjernicama za planiranje i projektovanje putne mreže, a koje su u skladu sa međunarodnim standardima.
Zenički inžinjeri tvrde da bi biciklistički saobraćaj smanjio troškove građana, povećao kvalitet života u gradu, smanjio zagađenost zraka, buku i broj saobraćajnih nezgoda.
"Insistirali smo da se naša ideja, a moram naglasiti i volja građana Zenice, sprovede u djelo, ali iscrpili smo sve mehanizme za njeno ostvarenje. Gradske vlasti su upoznate sa našom inicijativom te ukoliko budu tražili bilo kakav oblik saradnje mi ćemo se odazvati i za dobrobit građana i za modernizaciju našeg grada", zaključio je Sarajlić.