BiH
6

Italijanski i domaći željezničari u akciji zaštite okoline

Klix.ba
Akciji sadnje drveća povodom Dana planete Zemlje pridružio se i mješoviti bosanskohercegovački i italijanski tim uposlenika kompanije Generale Costruzioni Ferroviarie S.p.A. (GCF), posadivši nekoliko sadnica duž trase pruge na dionici Sarajevo – Bradina, čija rekonstrukcija će biti završena sredinom ove godine.

Zbog sve većeg štetnog uticaja na životnu sredinu, u svim sektorima, pa tako i u saobraćaju, ovim simboličnim činom željeli su i skrenuti pažnju kako i izborom prevoznog sredstva svako od nas može uticati na smanjenje negativnih efekata saobraćaja na životnu sredinu.

Svake godine 22. aprila na svim kontinentima brojnim događajima posvećenim očuvanju i zaštiti okoliša obilježava se Dan planete Zemlje.

U narednih pet godina, kada Dan planete Zemlje slavi 50. godišnjicu, diljem svijeta realizovat će se akcija sadnje 7,8 milijardi stabala. Ova inicijativa će imati značajan uticaj jer drveće nam pomaže u borbi protiv klimatskih promjena i pomaže da dišemo čišći zrak.

Prema Međunarodnoj željezničkoj uniji (UIC) željeznica je jedan od najučinkovitijih i ekološki prihvatljivih načina kretanja ljudi i dobara. Ona ima ogroman potencijal za smanjenje utjecaja štetnih plinova na okoliš te za poboljšanje kvalitete života građana, a u narednih 5 godina željeznički sektor će smanjiti emisije štetnih plinova za 30%.

Željeznički saobraćaj značajno štedi energiju, i to je najveći doprinos željeznice zaštiti životne sredine. Vozovima je u prosjeku potrebno manje pogonske energije nego automobilima i kamionima jer je otpor kretanja između željezničkih točkova i čeličnih šina manji nego otpor kretanju između gumenih točkova i asfalta.

Potrošnja energije potrebna za prevoz jednog putnika na udaljenosti od 1 km je tri puta manja od potrošnje putničkog aviona, odnosno šest puta manja od energije potrebne za pogon automobila. Procjenjuje se da bi preusmjeravanjem samo 5% prevoza tereta sa drumskog na željeznički saobraćaj u razvijenim zemljama rezultiralo uštedom 1/6 ukupne količine uvezene nafte.

Bitna odlika željeznice je i ušteda prostora. Dvokolosječna pruga zauzima prostor širine oko 15 metara, a u jednom satu njome je moguće prevesti isti broj putnika i tereta kao autoputem od 16 traka širine 122 metra.

Iako većina putnika svoje odluke o putovanjima još uvijek temelji uglavnom na cijeni, usluzi i dostupnosti, sve više je i onih koji uzimaju u obzir i faktor uticaja na okoliš.