Iz centra Skenderija će se adaptivno upravljati saobraćajem, objašnjeno šta će to značiti
U ugovoru je naglašeno da će uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem ukupno koštati 16 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Obrazloženo je šta će značiti adaptivno upravljanje saobraćajem:
-
Otklanjanje ili minimiziranje problema u saobraćaju, kao što su gužve;
-
Poboljšanje saobraćaja na raskrsnicama;
-
Uspostavljanje visokog nivoa sigurnosti, protoka i ekonomičnog kretanja, s minimalnim utjecajem na životnu sredinu.
Tvrdi se da će projekat biti baziran na najmodernijoj senzorskoj opremi, kao što su radarski detektori kojima će se u realnom vremenu snimati saobraćaj te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.
"Pametni kontroleri semafora će se na zahtjev prilagoditi lokalnim situacijama u saobraćaju te reagovati na osnovu trenutne saobraćajne situacije. Operater će uz centralni nadzorni sistem imati mogućnost postavljanja i ažuriranja parametara te mogućnost reagovanja u specifičnim situacijama", ukazano je.
Osim navedenog, izdvojeno je i sljedeće:
-
Visokotehnološkom, učinkovitijom i pouzdanom oprema u širem području grada smanjit će se ukupna kašnjenja učesnika u saobraćaju zbog različitog intenziteta saobraćaja;
-
Modernizacijom opreme, kao što je uvođenje LED semafora, smanjit će se potrošnja energije;
-
Davanjem prednosti u saobraćaju vozilima javnog prijevoza smanjit će se vrijeme putovanja i kašnjenja javnog prijevoza, čime se javni prijevoz učiniti atraktivnijim. Ovo će za posljedicu imati pozitivan učinak na ukupan broj vozila na ulici;
-
Prikupljat će se i opći podaci o saobraćaju, kao što su broj i kategorija vozila, brzina vozila, putanja kretanja vozila. Podaci će biti obrađivani u kontrolnom sistemu centra;
-
Projektom će se tretirati dio grada s najvećom potrebom za regulaciju saobraćaja, a to je tramvajski koridor kao glavne saobraćajne arterije u gradu, ulaz iz pravca Vogošće i još neke bitne susjedne raskrsnice, dok će se sistem moći proširiti i za regulaciju na transverzalama (paralelnim saobraćajnicama) kao dio budućih projekata.
Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta je u izjavi za Klix.ba krajem 2021. najavio bi ovaj projekat trebao zaživjeti od 2024.