Kanton Sarajevo
80

Iz centra Skenderija će se adaptivno upravljati saobraćajem, objašnjeno šta će to značiti

B. R.
Ilustracija: Shutterstock
Ilustracija: Shutterstock
Centar za adaptivno upravljanje saobraćajem u Kantonu Sarajevo bit će smješten u Kulturno-sportskom centru Skenderija. Između ostalih, utvrđen je prijedlog za zakup prostora u spomenutom kompleksu te je obrazloženo o kakvom upravljanju je riječ.
Kantonalna skupština će 8. februara razmatrati spomenuti ugovor, prema kojem je planiran zakup malo više od 874 metra kvadratnih prostora za koji je navedeno da će se adaptirati. Cijena kvadrata je 10 KM, što znači da će mjesečna cijena zakupa iznositi 8.746 KM. Predloženo je da se ugovor zaključi na 10 godina.

U ugovoru je naglašeno da će uspostavljanje adaptivnog upravljanja saobraćajem ukupno koštati 16 miliona KM, a novac je osiguran kreditom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD). Obrazloženo je šta će značiti adaptivno upravljanje saobraćajem:

  • Otklanjanje ili minimiziranje problema u saobraćaju, kao što su gužve;

  • Poboljšanje saobraćaja na raskrsnicama;

  • Uspostavljanje visokog nivoa sigurnosti, protoka i ekonomičnog kretanja, s minimalnim utjecajem na životnu sredinu.

Tvrdi se da će projekat biti baziran na najmodernijoj senzorskoj opremi, kao što su radarski detektori kojima će se u realnom vremenu snimati saobraćaj te time omogućiti detaljne informacije za dalje planiranje saobraćajne infrastrukture.

"Pametni kontroleri semafora će se na zahtjev prilagoditi lokalnim situacijama u saobraćaju te reagovati na osnovu trenutne saobraćajne situacije. Operater će uz centralni nadzorni sistem imati mogućnost postavljanja i ažuriranja parametara te mogućnost reagovanja u specifičnim situacijama", ukazano je.

Osim navedenog, izdvojeno je i sljedeće:

  • Visokotehnološkom, učinkovitijom i pouzdanom oprema u širem području grada smanjit će se ukupna kašnjenja učesnika u saobraćaju zbog različitog intenziteta saobraćaja;

  • Modernizacijom opreme, kao što je uvođenje LED semafora, smanjit će se potrošnja energije;

  • Davanjem prednosti u saobraćaju vozilima javnog prijevoza smanjit će se vrijeme putovanja i kašnjenja javnog prijevoza, čime se javni prijevoz učiniti atraktivnijim. Ovo će za posljedicu imati pozitivan učinak na ukupan broj vozila na ulici;

  • Prikupljat će se i opći podaci o saobraćaju, kao što su broj i kategorija vozila, brzina vozila, putanja kretanja vozila. Podaci će biti obrađivani u kontrolnom sistemu centra;

  • Projektom će se tretirati dio grada s najvećom potrebom za regulaciju saobraćaja, a to je tramvajski koridor kao glavne saobraćajne arterije u gradu, ulaz iz pravca Vogošće i još neke bitne susjedne raskrsnice, dok će se sistem moći proširiti i za regulaciju na transverzalama (paralelnim saobraćajnicama) kao dio budućih projekata.

Kantonalni ministar saobraćaja Adnan Šteta je u izjavi za Klix.ba krajem 2021. najavio bi ovaj projekat trebao zaživjeti od 2024.