Izazovi online nastave u zeničkoj školi: Plakala sam jer mi je nedostajala učiteljica i kolege
Područna Osnovna škola “Enver Čolaković” u mjestu Gnusi kod Zenice samo je jedna od velikog broja njih na području Federacije BiH koje su se morale prilagoditi online odvijanju nastave sredinom drugog polugodišta protekle školske godine.
Iako su zadaci ispunjeni, a učenici uspješno prešli u više razrede, o problemima koji u mnogim školama postoje tokom odvijanja online nastave govorili su direktor Elvir Ibrahimagić i učenice 4. i 8. razreda.
Djeca bez mobitela, tableta, računara...
Ibrahimagić je kazao kako su tokom raspusta imali dosta više vremena da se pripreme za novu školsku godinu koja će se odvijati po uputama Ministarstva obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona, ali i Kriznih štabova i Instituta za zdravlje i sigurnost hrane kombinovano klasičnim načinom predavanja, kao i online praćenjem nastave.
"Od 12. marta kada je bio totalni prekid nastave, svi u kantonu i državi, morali smo se snaći s tom online nastavom i svi smo se snalazili kako bismo znali i umjeli da gradivo dođe do djece. U ovoj školi imamo kabinet informatike koji je prošle godine opremljen donacijom Turske vojne misije u BiH, ali djeca su bila kući i svu komunikaciju smo odvijali društvenim mrežama. Bilo je tu dosta nedostataka, da su djeca morala koristiti telefone od roditelja, da su brat i sestra različitih razreda koristili jedan uređaj, da nisu imali telefone ili tablete pa su išli kod prijatelja da bi primili sadržaj ili učestvovali na predavanjima preko aplikacija”, kazao je Ibrahimagić.
Dodao je kako su s nastavnicima uradili sve da bi djeci prezentirali gradivo preko Viber grupa, Zoom aplikacije i Google učionice. Sve načine roditelji su s oduševljenjem prihvatili.
"Najveći nedostatak je bio nedostatak tehničke opreme kod djece zbog čega nisu mogli pratiti nastavu nesmetano, a i internet mreže su bile opterećene zbog prevelikog protoka informacija pa smo uz pomoć BH Telecoma djeci socijalno ugroženog statusa osigurali im internet, dok je tehnička oprema uglavnom ostala u gradu”, dodao je naš sagovornik.
U toku nabavka opreme za ugrožene učenike
Ministarstvo obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona preko određenih organizacija u narednim periodu će izvršiti nabavku tehničke opreme koja će biti donirana školama, a zatim i raspoređena djeci koja nemaju mogućnost nesmetanog praćenja nastave. Ibrahimagić pojašnjava da je u početku bilo djece koji nikako nisu mogli pratiti nastavu.
"Imali su mobitele koji se nisu mogli registrovati na određene platforme, a roditelji im nisu mogli pomoći. Nakon dvije sedmice bili smo upoznati o svim nedostacima. Imali smo primjer da je učenik 8. razreda pomagao prijateljima, išao je od kuće do kuće i dizao im sisteme na računaru, kako bi mogli pratiti nastavu”, kaže Ibrahimagić.
Ova škola sutra će primiti učenike prvake koji će uz knjige dobiti i vizire. Zbog prevelikog broja učenika u jednom razredu, dva odjeljenja će biti podijeljena u grupe, dok u drugim odjeljenjima zbog manjeg broja učenika mogu osigurati fizičku distancu.
Kroz sve to u kombinaciji s online nastavom proći će i naše sagovornice Džana Mehić koja pohađa 8. razred te učenica 4. razreda Nadja Turanović.
"Bilo je teško i nama, a posebno mlađim razredima koji su se morali prilagoditi svim platformama. Često smo imali tehničke poteškoće, nismo mogli raditi kontrolne zbog teškoća s internet konekcijom, a prijatelji neki nisu imali ni podršku od nekoga s obzirom na to da su im roditelji radili i morali su sami se prilagoditi svemu”, kaže Mehić te dodaje:
"Neki nisu imali laptope, imali su poteškoće s otvaranjem prezentacija. Drugi su ipak imali problem s konekcijama, pa su pomoć tražili kod prijatelja koji je imao stabilniju konekciju. Sutra idemo po novim pravilima i s nadom da će sve ovo proći.”
"Nedostajala mi je učiteljica da sam čak plakala"
Online nastava dosta teže je pala učenici 4. razreda Nadji Turanović kojoj je nedostajala učiteljica i prijatelji iz škole.
“Ja sam navikla biti s učiteljicom koja mi je sve objasnila. Mama i babo su radili tako da mi nije imao ko objašnjavati sve i bilo mi je dosta teško. Nastavu smo radili preko Vibera, nismo koristili Zoom jer pola razreda nije imalo telefone i tablete za tu aplikaciju. Nedostajali su mi prijatelji iz razreda i učiteljica da sam jedan dan čak plakala”, izjavila je Turanović.
Nova školska godina donijet će i nove izazove kako za učenike gradskih, tako i učenike prigradskih i škola u selima širom BiH koji će zasigurno u vremenu izazova tražiti sve moguće načine kako bi tragali za znanjem.