Izet ef. Čamdžić: Jezik vjere zove se djelo, a da ima dugme da zabrani slikanje iftara, ja bih ga pritisnuo
Odmah na početku razgovora Čamdžić se osvrnuo na stanje u bosanskohercegovačkom društvu rekavši da se na popisu stanovništva 90 posto građana izjasnilo kao vjernici, ali da stanje na terenu pokazuje da veliki broj građana rade stvari koje su u suprotnosti sa vjerom.
"Ljudi se izjašnjavaju kao vjernici, a pitanje je da li znaju šta je vjera. U našem društvu ima 50 hiljada registrovanih ovisnika o kocki. Tim ljudima trebalo bi ponuditi liječenje. Zamislite koliki je to trošak za državu", naveo je Čamdžić.
U nastavku je govorio o nadolazećem svetom mjesecu muslimana ramazanu.
"Meni se čini da tu ima malo pretjerivanja kod ovog dočekivanja ramazana, može biti da ima pojedinaca koji su ushićeni zbog ovog dočekivanja, no ja znam da ljudski razum nije uopće projektovan. Poslanik je rekao da kada bi ljudi znali koliku blagodat ramazan donosi, poželjeli bi da on traje cijelu godinu", naveo je Čamdžić.
Dotakao se i fenomena koji je nazvao "estradizacija ramazana"
"To je sigurno nedostatak one suštine. Priroda ne trpi vakuum, kaže Aristotel. Pošto nedostaje bogobojaznosti, onda mi to nadoknadimo tim svjetlima pozornice, svjetlima kandilja, onda dobijemo to što se zove festivalizacija vjere, bezbroj manifestacija, da se sve svelo na ilahije i koncert", naveo je Čamdžić.
Dodao je da je on još prije desetak godina rekao da je možda vrijeme da prestanemo pričati o vjeri jer, kako kaže, ta naša priča očigledno ne daje rezultat.
"Ja sam zamislio da bi najbolje bilo kad bismo mi o vjeri počeli govoriti jezikom koji svi razumiju, a taj jezik se zove djelo. Pokazivanje vjere je poniznost, čista mi avlija, čista mi ulica, divni komšijski odnosi. Pokazivanje vjere je ponašanje, a ovo slikanje iftara je izmaklo kontroli. Da ima neko dugme kojim bih ja to zabranio, ja bih ga pritisnuo", naglašava Čamdžić.
Govorio je i o Bosancima i Hercegovcima. Iznio je svoje mišljenje o tome da li smo mi "dobar narod".
"Teško bismo mi našli bolji narod. Ali fali nam neko da stane ispred nas kome vjerujemo. Ne mora to biti vođa i lider, može to biti i sistem. Naš čovjek, koji je sada parkirao na trotoar, kad dođe u Austriju on je odmah dobar jer tamo ima sistem kojem vjeruje", naglasio je Čamdžić.
Dotaknuo se i teme nasilja u bh. društvu, posebno prema ženama, kada se uzme u obzir posljednjih nekoliko slučajeva femicida u našoj zemlji.
"Ja sam jednom pitao u Zenici kako je moguće da ima Sigurna kuća. Kako je moguće da mlada žena pobjegne iz vjerničke u Sigurnu kuću. Kako je moguće da iz kuće u kojoj ima Kur'an pobjegne u sigurnu kuću. Zadaća države je da sankcioniše nasilnike, a zadaća svih nas je da se borimo protiv nasilja u granicama naših mogućnosti", istakao je on.
Na kraju se dotakao i teme obaveza davanja vitara.
"Mogu se vitre i dati i nekome u komšiluku, nećete pogriješiti. Gdje nastaje problem, kada više ljudi da toj istoj osobi onda ona može u ratkom vremenu postati obavezna platiti zekjat. Moje je mišljenje da je sistem mnogo bolji. Ja svoje vitre dajem u Islamsku zajednicu jer iz tih vitara Islamska zajednica pomaže mnoge", zaključio je Čamdžić.
Kompletan razgovor s ef. Čamdžićem možete pogledati u video prilogu ili direktno na YouTubeu.