Prelaz su svečano otvorili šef Kooperacija pri Delegaciji EU u BiH Melvin Asin, predsjedavajući Upravnog odbora UIO i ministar financija i trezora BiH Vjekoslav Bevanda i direktor Uprave za indirektno oporezivanje BiH Miro Džakula.
Melvin Asin je iskazao zadovoljstvo završetkom radova na graničnom prijelazu Bijača, čiju je treću fazu radova sa pet milijuna eura kroz IPA fondove financirala Europska unija, te zaželio uspjeh u radu svim djelatnicima tog prijelaza.
"Uz pomoć ovog graničnog prijelaza BiH ima infrastrukturu da bi se kontrolirao protok roba i ljudi. Nadam se da će se do maksimuma iskoristiti postojeća infrastruktura te BiH donijeti korist kada je u pitanju trgovina i protok ljudi“, kazao je Asin.
Ministar Bevanda je naglasio kako je petak kraj radnog tjedna i simbolično vrijeme za primopredaju potpuno završenih radova na graničnom prijelazu koji je, kako je naglasio, odavno već u funkciji.
"U ponedjeljak predajemo aplikaciju za članstvo BiH u EU i jednostavno je veliki posao pred nama. Ja sam već u mislima na ponedjeljku i utorku i svemu onome što trebamo raditi i ispunjavati, i ne samo fizički biti blizu EU nego biti dio europske obitelji“, kazao je Bevanda izrazivši nadu da će i ostali prijelazi uskoro biti ogledalo države urađeno po standardima EU.
Dodao je kako se nada da će GP Bijača za nekoliko godina biti granica Schengena.
Direktor Uprave za indirektno oporezivanje BiH Miro Džakula naglasio je kako ovaj granični prijelaz ispunjava sve uvjete po europskim standardima i da je jedan od dva granična prijelaza na kojima je dozvoljen izvoz svih proizvoda biljnog i životinjskog porijekla.
"Ima preko 100 tisuća četvornih kilometara, a 5.000 kvadrata je natkriveno. Ponosan sam što su zaposlenici Uprave za indirektno oporezivanje dobili priliku da rade na ovome graničnom prijelazu. Posebno treba istaknuti da mi na ovom graničnom prijelazu imamo i carinsku ispostavu Ljubuški, što znači da se proces carinjenja obavlja jako brzo“, kazao je Džakula izrazivši uvjerenje da se neće stati sa ovim prijelazom, nego da će svi ulazi u BiH biti uređeni po europskim standardima, koji će BiH predstavljati u pozitivnom svjetlu.
Izgradnja Graničnog prijelaza Bijača odvijala se u tri faze. Prvu fazu izvodile su Autoceste Federacije BiH, drugu fazu izvodila je Uprava za neizravno oporezivanje i ta je faza financirana iz proračuna BiH sa osam miliona maraka. Po okončanju izgradnje druge faze, GP Bijača je otvoren za normalno funkcioniranje prometa roba i putnika.
Zadnju, treću fazu izgradnje prijelaza Bijača financirala je Europska unija u iznosu od pet milijuna eura kroz IPA-u. U potpunosti završen GP Bijača predstavlja objekt koji je urađen po svim standardima Europske unije i jedan je od najmodernijih objekata ovog tipa u regiji.
Ukupno postoji 18 traka (devet za ulaz i devet za izlaz iz BiH). U okviru prijelaza postoji centralna zgrada na dva nivoa za potrebe carinske službe UIO i Granične policije BiH u ukupnoj površini od 1.500 metara kvadratnih te zgrada površine 60 metara kvadratnih za carinike i granične policajce nadležne za robni promet. Pored toga, postoji i objekt za detaljni pregled vozila veličine 350 metara kvadratnih, objekt za smještaj inspekcija (tržna, fito i sanitarna inspekcija) veličine 350 metara kvadratnih, objekt za smještaj službenika Ureda za veterinarstvo BiH veličine 250 metara kvadratnih. Uz prethodno spomenuto, na novosagrađenom prijelazu nalaze se prateći objekti kao što su agregatska-stanica, trafo-stanica, te sanitarni čvorovi za putnike i korisnike carinskog terminala. Prijelaz ima nastrešnicu ukupne površine 5.000 metara kvadratnih.
Granični prijelaz Bijača jedan od dva tzv. BIP-a, odnosno prijelaza sa potpunim inspekcijskim nadzorom (pored Bijača, na sjeveru BiH to je granični prijelaz Gradiška).