Izgradnja autoputa Sarajevo - Beograd: Koliko BiH kaska za Srbijom uz turski novac
Tog 21. septembra 2018. godine u glavnom gradu Srbije ugovor su potpisali ministrica građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Srbije Zorana Mihajlović i predsjednik turske kompanije "Tasyapi" Emrullah Turanli. Već u decembru Srbija je potpisala i komercijalni ugovor za izgradnju autoputa.
Iako je prisustvovao potpisivanju, tadašnji ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko nije stavio svoj potpis niti na jedan dokument, a kao razlog je naveo izbore u BiH.
Dodik stavio potpis na prvi dokument
"Zbog predstojećih izbora u BiH ne može se očekivati brzo potpisivanje strateških dokumenata između BiH i Turske, u vezi izgradnje autoputa na području BiH", rekao je Jusko.
Ipak, sedam mjeseci poslije, predsjedavajući Predsjedništva BiH Milorad Dodik je sa liderom Turske Recepom Tayyipom Erdoganom u prisustvu člana Predsjedništva naše države Šefika Džaferovića parafirao Memorandum o razumijevanju u vezi s izgradnjom autoputa Sarajevo - Beograd čime se predviđa dinamika procesa puta koji će prolaziti kroz našu zemlju.
To je ujedno prvi formalni dokument koje je potpisala BiH sa Turskom koja bi trebala finansirati izgradnju autoputa između glavnih gradova BiH i Srbije.
"Mali putevi u BiH služili su da naši građani odlaze, a veliki da će se vraćati", optimističan je bio Dodik u Ankari.
A kada bi BiH mogla krenuti u konkretniju realizaciju projekta izgradnje autoputa nije poznato, a cijeli projekat je zbog političkih neslaganja i oko same trase puta mnogo kasnio za istočnim susjedima.
Političke nesuglasice koče put
Ipak veliki korak je napravljen u februaru ove godine kada su bh. vlasti usaglasile trasu autoputa kroz BiH.
"Trasa će se kretati od Rače preko Bijeljine pa preko Brčkog i Lončara i spustiti se prema Sarajevu (preko Tuzle i Žepča, op.a.), odakle se ide na Pale, Rogaticu i Višegrad gdje se pravi konekcija za Goražde, a na Srbiju ćemo se spojiti kod Vardišta", objasnio je Dodik.
Da li će cijeli projekat kaskati zbog političkih nesuglasica u našoj zemlji, odugovlačenja formiranja državne vlasti ili će se shvatiti važnost ovog projekta za ekonomski i društveni napredak BiH, kao i cijelog regiona, ostaje da se vidi.
Projekat izgradnje autoputa bi trebao koštati blizu tri milijarde eura, a na cijenuće utjecati broj tunela i mostova.