Izgradnja IX transverzale još na čekanju: Projekat je od životne važnosti za građane Boljakovog Potoka
Godinama se planira izgradnja IX transverzale ili primarne gradske saobraćajnice koja bi spajala ovaj dio općine Novi Grad sa budućim gradskim autoputem i drugim dijelom općine. IX transverzala uključuje i izgradnju mosta preko željezničke pruge u Boljakovom Potoku.
Razgovarali smo da načelnikom Općine Novi Grad, Semirom Efendićem koji odavno govori da je izgradnja IX transverzale najvažniji projekat za Općinu Novi Grad, jer spaja dva dijela općine. Takozvani kolski most u Boljakovom Potoku bi trebao povezati 40.000 stanovnika sa ostatkom općine.
Projekat na reviziji
"Općina Novi Grad Sarajevo je uradila idejni projekat za izgradnju tog mosta. Nakon toga, zajedno sa Direkcijom za puteve Kantona Sarajevo u ovoj godini provedena je procedura odabira projektanta za izradu glavnog projekta. Izrada glavnog projekta završena je prije desetak dana i projekat je na reviziji. Nakon što bude završena njegova revizija krenut će se u aktivnosti oko eksproprijacije zemljišta", kazao nam je Efendić.
Prema riječima načelnika Efendića, općina Novi Grad Sarajevo već je započela pripreme za eksproprijaciju zemljišta na IX transverzali, time što je u decembru prošle godine, na poseban račun Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo uplatila sredstva u iznosu od 500. 000 maraka. Također, planirano je da ove godine iz budžeta Općine Novi Grad, Zavodu bude uplaćeno oko 450. 000 maraka za potrebe eksproprijacije.
"Prema našim planovima, sa eksproprijacijom bi trebali krenuti po završetku revizije projekta, a u narednoj budžetskoj godini, zajedno sa Kantonom Sarajevo obezbijediti sredstva od tri miliona maraka, što će biti dovoljno za eksproprijaciju zemljišta. Ovog momenta ne raspolažemo sa preciznim podacima koliko će koštati izgradnja IX transverzale. Preciznu cijenu gradnje znat ćemo kada dobijemo glavni projekat, ali prema idejnom projektu izgradnja IX transverzale bi trebala koštati oko osam miliona maraka", kazao nam je načelnik najveće sarajevske općine.
Općina Novi Grad izdala je urbanističku saglasnost, a po završetku rješavanja imovinsko-pravnih odnosa, na osnovu glavnog projekta bit će izdata i građevinska dozvola za gradnju IX transverzale.
Efendić je naveo da je projekat jako komplikovan, te da su imali problem prelaska željezničke pruge, a nakon prelaska pruge nema dovoljno prostora, pa su projektanti predložili rješenje izgradnje kružnog toka.
"Kružni tok neće ugrožavati niti jedan od postojećih vitalnih objekata, a prije svega škole, koja se zadržava na postojećoj lokaciji, te stambene zgrade, željezničke stanice i ostalih objekata koji se nalaze na tom prostoru", kazao je Efendić.
Međutim, jedan dio privremenih objekata bit će neophodno ukloniti, a kako je naveo načelnik, općina Novi Grad Sarajevo će nastojati da nađe adekvatna rješenja, odnosno eventualne zamjenske lokacije za privremene objekte koje će biti potrebno ukloniti, tako da realizacija projekta izgradnje IX transverzale bude na zadovoljstvo svih građana.
Kružni tok, pothodnik i most
Za izradu projekta je nadležna Direkcija za ceste Kantona Sarajevo. Alma Zilić, koja vodi izradu projekta nam je rekla da je urađen elaborat eksproprijacije, a da Zavod za izgradnju KS treba riješiti imovinsko-pravne odnose.
"Nakon potvrđene revizije glavnog projekta pristupit će se izradi glavnog projekta koji će onda ići na tender. Prikupljene su urbanističke saglasnosti. Prilikom projektovanja smo konstantno komunicirali sa Željeznicama FBiH i projekat je išao nekoliko puta na saglasnost gdje smo uspjeli sve dogovoriti", kazala je Alma Zilić koja vodi izradu projekta u Direkciji za ceste Kantona Sarajevo.
Dodala je da je u planu izgradnja kružnog toka, pothodnika za sigurno kretanje pješaka i most. Sve aktivnost će pokrenuti općina Novi Grad, a da bi se krenulo u izuzimanje zemljišta potrebno je riješiti imovinsko-pravne odnose .
Kada će građani naselja Boljakov Potok dobiti dugoočekivani most i rasterećenje jednog od najvećih naselja, to se ne zna. Stanovnici ovog naselja znaju da svako jutro na posao putuju i po sat vremena, stoje u koloni i da se svakodnevno suočavaju sa problemima gužvi u saobraćaju. Da li je izgradnja kružnog toka prored škole idealno rješenje, ostaje da se vidi, ali činjenica je da građani ovih naselja svake četiri godine slušaju predizborna obećanja koja do sada nisu realizirana, a da li će, vidjet ćemo.