Imat će više zaduženja
35

Još administracije u Vladi FBiH: Uvode se uredi premijera i zamjenika, donose nova radna mjesta

Piše: A. L.
Vlada FBiH (Foto: I. L./Klix.ba)
Vlada FBiH (Foto: I. L./Klix.ba)
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je Uredbu kojom se formiraju Ured premijera, uredi zamjenika premijera, Detaširani zajednički ured premijera i uredi zamjenika premijera u Mostaru, kao i Ured Brčko Distrikt BiH.

Kako se navodi u Odredbi, radom Ureda premijera rukovodi direktor kojeg imenuje premijer, a radom ureda zamjenika premijera rukovode šefovi ureda kojeg imenuju zamjenici premijera. Također, utvrđeno je da direktor Ureda premijera i šefovi ureda zamjenika premijera imaju status savjetnika premijera, odnosno, savjetnika zamjenika premijera.

Poslove iz djelokruga Ureda premijera i ureda zamjenika premijera vršit će savjetnici premijera, koje imenuje premijer, odnosno savjetnici zamjenika premijera koje imenuje zamjenik premijera. Stručne i druge poslove za potrebe Ureda premijera i urede zamjenika premijera vršit će državni službenici i namještenici.

Za potrebe stručne podrške Uredu premijera i uredima zamjenika premijera pri razvoju sigurne digitalne infrastrukture i javnih digitalnih usluga, kao i za obavljanje općih, zajedničkih i finansijskih poslova uspostavit će se Služba za digitalizaciju i digitalnu transformaciju i upravljanje e - procesima i Služba za opće, zajedničke i finansijske poslove.

U članu 5. Odredbe utvrđuju se nadležnosti Ureda premijera, pa se kaže da je on, između ostalog, zadužen za sljedeće:

  • Pripremu stručnih osnova za postupanje premijera prilikom usmjeravanja rada Vlade Federacije i usklađivanja rada federalnih ministarstava i drugih organa federalne uprave i federalnih upravnih organizacija u izvršavanju političkih i upravnih smjernica Parlamenta Federacije BiH i Vlade Federacije;

  • sagledavanje aktuelnih pitanja, pojava i problema i priprema odgovarajućih materijala i prijedloga za postupanje;

  • pripremu stručne i organizacijske osnove za saradnju premijera sa predstavnicima izvršne i zakonodavne vlasti na nivou Federacije i drugih nivoa vlasti u Bosni i Hercegovini;

  • koordinaciju definiranja strateških prioriteta Vlade Federacije na godišnjoj ili drugoj periodičnoj osnovi;

  • koordinaciju poslova u vezi sa EU integracijama, donatorskom pomoći, civilnim društvom i reformom javne uprave;

  • praćenje izvršavanja uputstava i zadataka koje premijer daje ministrima i rukovodiocima drugih federalnih organa uprave, upravnih organizacija i službi u vezi sa zadacima koje proizilaze iz njihovog djelokruga;

  • doček i organiziranje posjeta stranih delegacija premijera;

  • priprema podsjetnika za govore i javna istupanja premijera itd.

Utvrđuje se i nadležnost ureda zamjenika premijera, pa se kaže da će obavljati sljedeće poslove:

  • stručnu obradu materijala dostavljenih u rad, postupanje i korištenje zamjenicima premijera;

  • praćenje aktuelnih pitanja i pojava u oblastima iz federalne nadležnosti i priprema odgovarajućih materijala i mišljenja, te priprema informaciono dokumentacionih osnova i ocjenu stanja;

  • priprema odgovarajućih izlaganja za zamjenike premijera;

  • priprema analiza, izvještaja, informacija i drugih materijala o stanju, odnosima, pojavama i problemima u pojedinim oblastima;

  • izradu zabilješki sa sastanaka zamjenika premijera i praćenje izvršavanja preuzetih obaveza;

  • osiguravanje informacija i obavještenja u vezi sa ostvarivanjem funkcije zamjenika premijera za potrebe sredstava informiranja i na zahtjev građana itd.

Kako se navodi, sredstva za rad Ureda premijera i ureda zamjenika premijera osigurana su u Budžetu Federacije Bosne i Hercegovine.