JP Autoceste FBiH godinu dana sa privremenom upravom i bez novih kilometara autoputa
Nakon što je krajem oktobra tadašnjem direktoru JP Autoceste FBiH Ensadu Kariću, kadru SDP-a, istekao mandat, Vlada FBiH propustila je da u redovnoj konkursnoj proceduri imenuje novu upravu ovog preduzeća.
Nakon Karića, na funkciju v. d. direktora imenovan je Jasmin Bučo, jedan od dotadašnjih izvršnih direktora koji je aktivno sudjelovao u radu Autocesta u mandatnom periodu 2011.-2015.
U međuvremenu, ulaskom SBB-a u koaliciju na nivou FBiH, Autoceste FBiH su u raspodjeli fotelja pripale ovoj stranci pa je bilo jasno da Bučo neće moći ostati na funkciji v. d. generalnog direktora.
Vlada FBiH je u martu 2016. imenovala, kao kadar SBB-a, Đenana Salčina za v. d. generalnog direktora. No, zbog nesporazuma u vezi s podjelom pozicija izvršnih direktora, Salčin je Buču naslijedio tek u julu 2016. godine. Istovremeno, Autoceste FBiH su u jednom trenutku poslovale i bez nadzornog odbora, mada je Zlatan Lovrić, predsjedavajući Nadzornog odbora, za Klix.ba tvrdio kako to nije preveliki problem.
I kada se očekivalo da uprava na čelu sa Salčinom dobije četverogodišnji mandat, SBB je u novom kadrovskom preokretu odlučio "otpisati" Salčina.
Predsjednik SBB-a Fahrudin Radončić je mogućnost odlaska Salčina najavio još početkom oktobra, da bi ove sedmice to bilo i definitivno odlučeno. Spekuliše se da će u direktorsku fotelju zasjesti Adnan Terzić, bivši predsjedavajuću Vijeća ministara BiH, za kojeg je Radončić rekao da bi "mogao dobro obavljati posao".
Zanimljivo je i da je Radončić rekao da je konkurs raspisan i da ne zna je li se na njega prijavio i Terzić. Istina je da konkurs nije raspisan niti je poznato kada će uopće biti raspisan pa je vjerovatnija opcija da i Terzić bude imenovan za vršioca dužnosti kada krajem decembra Salčinu istekne mandat.
Šta je posljedica haosa koje su proizvele vladajuće stranke u JP Autoceste? Ranije je za Klix.ba potvrđeno da u 2016. u promet neće biti pušten nijedan novi kilometar autoputa. Sada je sasvim jasno da bolja neće biti ni 2017. za kada bi u promet, i to tek krajem godine, mogla biti puštena dionica kod Zenice.
Sadašnji član uprave JP Autoceste za Klix.ba kaže da trenutno ovo preduzeće jednostavno ne funkcioniše i da je to suština cijele priče. Istina je da bez akciza nema novih kilometara, kao i što je istina da trenutno Autoceste, čak i sa povećanjem akciza, ne bi uspjele napraviti značajniji zamah, jer očigledno nije riješena politička pozadina cijele priče.
Toliko o pretvaranju BiH u najveće gradilište u Evropi.