Jusko: Iduće sedmice potpisivanje sporazuma o početku gradnje mosta kod Svilaja
Što se tiče projekata na Savi, Jusko ističe da je tokom posjete Parizu imao kontakta i sa ministrom pomorstva, prometa i infrastrukture Republike Hrvatske Olegom Butkovićem.
"Već za iduću sedmicu dogovorili smo da se vidimo u Neumu gdje bi vjerovatno mogli potpisati sporazum o početku gradnje mosta na rijeci Savi kod Svilaja. To je za nas jedan od najbitnijih projekata u ovoj godini i to je nastavak koridora 5C. Sredstva su osigurana i svima je u interesu da taj infrastrukturalni projekat što prije krene u izgradnju", kazao je Jusko te dodao da će sa Butkovićem razgovarati i o svim aktivnostima vezanim za izgradnju Pelješkog mosta.
Pored koridora 5C posebno važnim smatra i priključne infrastrukture s obzirom na to da su pristupni putevi od posebnog značaja.
"Važno je spajanje većih gradova kako iz RS-a tako i iz FBiH i Brčko distrikta BiH prema koridoru 5C i Jadransko-jonskoj magistrali koja je izuzetno bitna jer spaja Italiju i Grčku preko naše zemlje", rekao je Jusko.
On je rekao i da je Vijeće ministara BiH dalo saglasnost da 67 ljudi ide na školovanje kada je u pitanju kontrolisanje letova podsjećajući kako su BiH potrebni educirani ljudi ako mislimo preuzeti potpunu kontrolu nad bh. nebom.
"To je projekat koji košta 18 miliona KM i koji će se crpiti iz BHANSA koji je i osigurao sredstva. Mi na godišnjem nivou gubimo oko 28 miliona KM zato što plaćamo našim susjedima kontrolu neba. Mislim da ono što pripada BiH treba da ostane u BiH", kazao je Jusko.
U ponedjeljak je održan sastanak zapadnobalkanskih lidera i vođa Evropske unije u Parizu, a izgradnja povezujuće saobraćajne i energetske infrastrukture i programi za mlade na Zapadnom Balkanu bila je ključna teme susreta.
Jusko je kazao kako je sastanak u Parizu prošao bolje nego što se očekivalo te da je tom prilikom predstavnicima Evropske komisije prezentovan okvirni nacrt saobraćajne strategije BiH.
"Stavljeno je do znanja da smo u zadnjih 45 dana uradili više nego od kada postoji samo ministarstvo. Naglašeno je da su entitetski ministri, predstavnici Brčko distrikta BiH i članovi tima iz Ministarstva komunikacija i saobraćaja BiH aktivno radili protekla dva mjeseca na ovoj strategiji, da smo svi radili kao jedan tim i da nijednog momenta niko nije pokazao manje interesovanja od drugog jer svi znamo koji je značaj ove strategije", rekao je Jusko.
On je u razgovoru za Klix.ba dodao da su bh. projekti koji su prezentovani u Parizu stavljeni na listu čekanja, ali da nisu povučeni. Kako ističe bh. delegaciji rečeno je da će onog momenta kada Vijeće ministara BiH usvoji saobraćajnu strategiju projekti bit aktivni.
"Moći ćemo tada crpiti sredstva iz Evropske unije za te projekte. Rečeno nam je da ćemo moći aplicirati i za druga sredstva i projekte. Kada uzmemo u obzir koliko bi to bilo novozaposlenih i koliko bi to strateški značilo za infrastrukturu, ovo je vidljiv napredak", kazao je Jusko.
Ako entiteti blokiraju usvajanje strategije saobraćaja najviše će ispaštati građani BiH
Jusko je rekao kako je evidentno da ljudi iz Evropske komsije vide da se na području saobraćajne infrastrukture dešavaju vidljivi pomaci i da BiH ne smije biti tačka zabušenja na području Evrope.
"Oni jednostavno žele da budemo dio saobraćajne infrastrukture naših susjeda koji već aktivno rade zadnjih sedam ili osam godina", rekao je Jusko.
S obzirom na to da su se pojavljivale priče kako se Vlada RS-a ne slaže sa saobraćajnom strategijom na državnom nivou, ministra smo pitali da li uopće postoji saglasnost entiteta.
"Entitetske vlade su usvojile saobraćajnu strategiju. Svi predstavnici u petak su završili integrisanje svih strategija u nacrt saobraćajne strategije BiH koji ćemo poslati na dodatne komentare. U najskorije vrijeme trebali bi usvojiti strategiju i to je jedini dokument na osnovu kojeg ćemo dobiti sredstva iz EU. Ljudi iz Evropske komsije su bili veoma jasna kada su rekli da bez saobraćajne strategije mi nećemo moći aplicirati niti na jedan projekt pa taman kada bi on bio vrijednost jednog eura", kazao je Jusko.
Ponavlja da BiH u Parizu nije izgubila ništa već šta više da je dobila. Kako navodi BiH je u glavni grad Francuske otišla sa četiri projekta u vrijednosti od oko 130 miliona eura.
S obzirom na političke prilike u BiH koje su uveliko uvjetovane činjenicom da se ove godine u našoj zemlji održavaju lokalni izbori, Juska smo pitali šta će se desiti ako jedan od entiteta odbije državnu saobraćajnu strategiju.
"Nadam se da to toga neće doći. Oni koji će najviše ispaštati zbog toga jesu građani BiH. Apsolutno sam svjestan da je politika prisutna svuda, ali kada je u pitanju saobraćajna infrastruktura ja vas molim da mi nađete jednog čovjeka na području BiH, bez obzira u kojem entitetu živi, a da ne želi razvijenu infrastrukturu i da želi da nema autoputeve, ceste i željeznički saobraćaj koji povezuje nas s Evropom", kazao je Jusko.
Jusko posebno ističe kako bi nerješavanje ovog pitanja značilo vraćanje najmanje godinu dana u prošlost.
"U tom slučaju ostajemo bez sredstava i tek ćemo moći aplicirati iduće godine u junu. Pokazali bi našu neozbiljnost ljudima u EU, a vjerujte ljudima je nazamislivo da neko može odbiti ispruženu ruku", rekao je Jusko.
Do kraja godine završiti 80 posto posla u vezi digitalizacije
U narednom periodu ministarstvo na čijem čelu se nalazi bazirat će se na proces digitalizacije.
"Ja sam već formirao jedan tim koji radi aktivno u proteklih 25 dana. Mi već kasnimo godinu dana kada je u pitanju digitalizacija i nismo uspjeli sprovesti ni DVB sistem. Sad idemo na DVB-T2 sistem i neznatna sredstva ćemo uložiti da odemo na sofisticiraniji sistem digitalizacije. Namjera mi je da do kraja godine završim 80 posto posla jer imamo sredstva i to je trebalo bit završeno prije godinu dana", kazao je Jusko.
Ministarstvo komunikacija i saobraćaja BiH aktivno radi i sa državama EU na polju uzajamnog priznavanja vozačkih dozvola.
"Naši ljudi koji žive u inostranstvu moraju polagati vozačke ispite koji koštaju nekoliko hiljada eura. Ovim radimo jedan bitan projekat jer oni to više neće morati raditi. Dovoljno je da donesu našu vozačku dozvolu na određena mjesta i bit će im priznata. Već smo dobili odobrenje da to uradimo i sa Italijom. Imamo informaciju da oko 30 hiljada naših ljudi koji žive u Italiji neće morati polagati vozački ispit već da će im oni bit priznati od strane italijanske vlade", rekao je Jusko.
Zaključio je kako će Ministarstvo komunikacija i saobraćaja BiH sve dok je on ministar uvijek biti dio solucije, a ne dio problema.