BiH
1.3k

Jusuf Bubica: Ljudi iz šume dođu u grad i nastave se ponašati kao da su u šumi

Piše: E.S.H.
Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba
Saobraćajne nesreće su sve češće na ulicama glavnog grada Bosne i Hercegovine. Nesreća koja se nedavno desila na raskrsnici Socijalno, u kojoj je poginula žena, ponovo je pokrenula razgovore o problemu divljanja vozača, ali i neposluhu pješaka.

Dok vozači ne poštuju ograničenja i saobraćajne propise, pješaci ne poštuju postavljenju signalizaciju namijenjenu njima, pa pretrčavaju kada je crveno svjetlo na semaforu i na mjestima koja nisu predviđena za prelazak pješaka.

Ministar saobraćaja u Kantonu Sarajevo Jusuf Bubica nam je rekao kako smatra da je uloga Ministarstva saobraćaja da stvori normalne uslove za odvijanje saobraćaja, a uloga Ministarstva unutrašnjih poslova da kontroliše primjenu tih uslova.

"Jučer sam na sjednici Vlade Kantona Sarajevo razgovarao sa ministrom saobraćaja KS Nerminom Pećancem. Ako je Ministarstvo saobraćaja postavilo znak i predvidjelo ograničenje 50 km/h, MUP treba kontrolisati da li se to ograničenje poštuje", kazao je Bubica za Klix.ba.

Dešavanja na glavnoj sarajevskoj saobraćajnici, česte saobraćajne nesreće i drugi problemi prouzrokovani su nepoštivanjem postojeće saobraćajne regulative i propisa, smatra Bubica, a ta dešavanja nisu predmet rada Ministarstva saobraćaja nego MUP-a Kantona Sarajevo.

Kada je riječ o saobraćajnoj (ne)kulturi ministar je rekao da je tu u pitanju ljudski faktor i da je "ljudima udarilo u glavu".

"MUP je nedavno primio 150 policajaca i pojačane su kontrole. Prema mom mišljenju rješenje su veće kazne. Treba biti tolerantan u primjeni propisa, ali onaj ko krši propise mora biti drastično kažnjen, kao što je to slučaj u evropskim zemljama. Kada ljude dva puta kaznite, sigurno će treći put razmisliti hoće li praviti prekršaj", rekao je Bubica.

Pretrčavanje na Stupu (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)
Pretrčavanje na Stupu (Foto: Davorin Sekulić/Klix.ba)

Najveći problem je što nevini ljudi stradaju zbog pojedinaca. Dok vozači divljaju i voze velikom brzinom, pješaci rizikuju život pretrčavajući najprometnije saobraćajnice tamo gdje nema zebre i gdje nije predviđen prelazak pješaka. Takav slučaj zabilježen je na Stupu, o čemu je Klix pisao. Iako je izgrađen pothodnik za pješake građani i dalje radije biraju pretrčavanje ulice.

"Govorimo o kulturi življenja, ljudi iz šume dođu u grad i nastave se ponašati kao da su u šumi. Neposluh građana je prisutan i to kumuje ukupnom stanju na terenu. To su slučajevi koji se mogu identifikovati i pješaci se moraju kažnjavati", zaključio je ministar Jusuf Bubica.