Kako spriječiti psihološke posljedice po učenike nakon stresa izazvanog zbog dojava o bombama
"Dojave o bombama u osnovnim i srednjim školama kao i način evakuacije učenika iz škola su kod većine djece i mladih, roditelja, nastavnika i menadžmenta škola izazvale stanje stresa i osjećaj nesigurnosti", kazala je Dautbegović.
Profesorica Dautbegović upozorava da ne postoje pripremljenost za adekvatno reagovanje u kriznim situacijama, te naglašava potrebu da u obrazovnim ustanovama postoje protokoli za postupanje u ovako stresnim situacijama po učenike kao što su dojave o bombama.
"U konkretnoj situaciji koja se jučer dogodila najvažnije je bilo da nastavnici budu uz djecu i izvedu ih iz škole na sigurno, da se ne stvara panika i u skladu sa dobi djeteta objasni situacija kako bi prevenirali nezgode i nesreće koje se nerijetko dešavaju kada nastupi panika", savjetuje Dautbegović.
Također, ističe se i potreba pravovremenog informisanja roditelja o razvoju događaja nakon pregleda škole kako bi se spriječilo širenje dezinformacija.
"Sa djecom i mladima je potrebno obaviti razgovor neposredno nakon događaja, što pored roditelja/staratelja trebaju realizirati i predstavnici stručnih službi iz škola uz saradnju sa nastavnicima", poručuje Dautbegović.
Cilj treba biti da se djeci vrati osjećaj sigurnosti sa porukom da odrasli poduzimaju sve da ne bi bila ugrožena.
"Djeca različito reaguju kada su izložena nekom kriznom događaju. Važno je uvažiti te razlike te kontinuirano pratiti pored intelektualnog i njihov emocionalni razvoj i prilagodbu", pojasnila je Dautbegović.
Na kraju psihologinja Dautbegović poziva na viša ulaganja u edukaciju nastavnog osoblja i rukovodstva škola s ciljem usvajanja znanja i vještina potrebnih za adekvatno postupanje tokom kriznih događaja.