Problematika u KS
97

Kako stati ukraj nesavjesnim vozačima sa neplaćenim novčanim kaznama: Prvi korak je pravilnik

S. Š.
Može li se stati ukraj nesavjesnim vozačima i pored izrečenih sankcija? (Ilustracija: A.L./Klix.ba)
Može li se stati ukraj nesavjesnim vozačima i pored izrečenih sankcija? (Ilustracija: A.L./Klix.ba)
Sigurnost u saobraćaju ove godine je, više nego ikada do sada, stavljena u fokus, a nakon tragičnih saobraćajnih nesreća u kojima su stradali mladi životi. Konkretno, takve nesreće uzrokovali su višestruki povratnici u činjenju krivičnih djela iz oblasti saobraćaja, ali stati ukraj takvim nesavjesnim vozačima je dugotrajan proces.
Provodeći svoje uobičajene aktivnosti, policijski službenici Ministarstva unutrašnjih poslova Kantona Sarajevo vrše legitimaciju, identifikaciju vozača te pretrese automobila kojima oni upravljaju.

Upravo provodeći takve radnje, sarajevska policija oduzela je - samo u posljednjih nekoliko mjeseci - nekoliko automobila kojima su upravljali vozači bez vozačke dozvole i sa po nekoliko desetina hiljada konvertibilnih maraka neplaćenih kazni.

Riječ je, dakle, o vozačima koji su već identifikovani kao nesavjesni, zakonski su im izrečene kazne zbog njihovog ponašanja u saobraćaju, ali oni bez obzira na to i dalje učestvuju u saobraćaju kao vozači, upravljajući tuđim vozilom.

Tim povodom, kontaktirali smo resorno ministarstvo na čelu sa ministrom Admirom Katicom. Od maja ove godine, u Kantonu Sarajevo se priča mnogo upravo o sigurnosti u saobraćaju i stvaranju boljih uslova za sve učesnike, prvenstveno stvarajući bezbjedno okruženje i za vozače i za pješake. Ipak, pred nadležnima je još mnogo posla, a mi smo ih ovog puta pitali može li se stati ukraj nesavjesnim vozačima, opasnim po okruženje.

Kako nam je rečeno iz resornog ministarstva, stanje sigurnosti u saobraćaju predstavlja specifičan segment sigurnosti koji se u velikoj mjeri, pored objektivnih faktora, odražava i na subjektivni osjećaj sigurnosti.

Ističu da je MUP KS u proteklih preko pola godine poduzeo jasne, direktne i precizne korake za poboljšanje sigurnosti u saobraćaju. Pored operativnih aktivnosti policije, navode kako je pažnja usmjerena i na segment podizanja svijesti građana o njihovoj ulozi u ovom procesu, stoga će uskoro pokrenuti kampanju koja će se baviti upravo pitanjem sigurnosti u saobraćaju.

Pooštriti pravila o oduzimanju vozila

"Slučajevi koje ste spomenuli, odnosno situacije u kojima lica vrše prekršaje, pa i ponavljaju prekršaje koristeći tuđe vozilo su objektivno nemoguće za kontrolisati, ali s policijskog aspekta, kada su u pitanju povratnici u prekršajima, nas ne zanima čije je vozilo, mi u tim situacijama insistiramo na oduzimanju vozila", kažu nam iz ministarstva i nastavljaju kako je nedavno organizovan okrugli sto upravo o ovoj temi.

"Nedavno smo, zajedno s Centrom za edukaciju sudija i tužilaca FBiH organizovali okrugli sto na temu 'Ujednačavanje praksi oduzimanja vozila’ i mogu reći da smo nakon ovog susreta osjetili određene pozitivne promjene u pomenutim praksama. Tom prilikom sam istakao važne tačke kojima moramo posvetiti pažnju", kazao nam je ministar Katica.

Ono čemu se posebno treba posvetiti pažnja i o čemu treba raditi jesu sljedeći zaključci:

  • Nastaviti sa pozitivnom praksom trajnog oduzimanja vozila, uvažavajuci upute Kantonalnog suda u Sarajevu koje se tiču privremenog oduzimanja vozila;

  • Popraviti kvalitet dokaza koji se predlažu od strane policije uz zahtjev za pokretanje prekršajnog postupka u cilju što veće uspješnosti u postupku i što manjeg broja odbijenih prijedloga za trajno oduzimanje vozila;

  • Istrajati na prijedlogu za izmjene ZOOBS- a, sa posebnim naglaskom na uvođenje sankcije "trajno oduzimanje vozila od višestrukih počinilaca teških prekršaja";

  • Pokrenuti inicijativu i ubrzati donošenje Pravilnika o lišenju slobode zbog neplaćanja izrečenih novčanih kazni.

Regulisanje ovog pitanja saobraćajne politike u Kantonu Sarajevo je dugotrajan proces, ali nije nemoguć i što je najvažnije - neophodan je. Ipak, ono od čega se mora krenuti jeste individualna svijest o tome da smo mi sami najodgovorniji za eventualnu opasnost koja se može dogoditi ukoliko, primjerice, posudimo automobil osobi koja je već sankcionisana i okarakterisana kao nesavjestan vozač.

Svjedoci samo da je potrebno podizanje svijesti apsolutno svakog građanina te adekvatnog ophođenja prema ovom pitanju, pitanju od kojeg može zavisiti život osobe koja se nalazi u automobilu s kojim dijelimo cestu ili koja se nalazi na trotoaru, pješačkom prijelazu ili na bilo kojoj drugoj površini koja je neposredno uz ili pored saobraćajnice.