Odlazak mladih
385

Kampanja #necudaidem: 3D crteži osvanuli na zidovima bh. gradova

Klix.ba
Nakon što je prethodnih dana pokrenuta online kampanja #necudaidem tokom koje su hiljade građana i građanki Bosne i Hercegovine, ali i regiona, postavljajući statuse prebrojavali građane koji odlaze iz države, sa istom oznakom pojavili su se i 3D crteži u tri bosanskohercegovačka grada, Sarajevu, Mostaru i Banjoj Luci.

Crteži sa jedne strane simboliziraju masovni odlazak mladih, a sa druge predstavnike vlasti kao pasivne posmatrače fenomena koji državi nanosi nesagledive posljedice.

Riječ je o kampanji koju je pokrenuo i realizuje Institut za razvoj mladih KULT, a kojom se želi skrenuti pažnja predstavnika vlasti i nadležnih institucija na svakodnevne izazove mladih, problem masovnog odlaska ove populacije, ali i ponuditi načini kojim je trenutno stanje moguće mijenjati.

Odlazak mladih goruća je tema u Bosni i Hercegovini posljednjih godina. Prema rezultatima Analize o položaju i potrebama mladih koju je 2013. godine objavio Institut za razvoj mladih KULT od završetka rata do 2013. godine BiH je napustilo oko 150.000 mladih, a prema rezultatima online ankete iz 2017. godine, besperspektivnost je glavni razlog zbog kojeg se odlučuju na odlazak.

Cjelokupan koncept kampanje zasnovan je po principu društveno-korisnog djelovanja koji omogućava saradnju nevladinog sektora, korporacija, privrednih subjekata, medija i svih drugih aktera koji žele dati doprinos u kreiranju povoljnije klime za život mladog čovjeka u BiH.

Na ovakav način realizacije kampanje želi se ukazati na snagu udruživanja različitih aktera, ali i na mogućnost prevazilaženja brojnih problema uz postojanje volje i želje za aktivnim uključivanjem u društvene procese.

Konačan cilj je motivisati nadležne na preduzimanje konkretnih mjera u rješavanju problema odlaska mladih sa kojim se BiH posljednjih godina suočava.

U okviru kampanje, u narednom periodu bit će organizovan niz aktivnosti kroz koje će se nastojati ponuditi rješenja za prevazilaženje nagomilanih problema u oblasti pitanja mladih.

Partneri kampanje su Historijski muzej Bosne i Hercegovine, Kreativna agencija Purple Key, Street Arts Festival Mostar, Univerzitet Džemal Bijedić u Mostaru, Udruženje građana "Agencija za razvoj i saradnju CEREBRA Banja Luka", N1 televizija, Klix.ba, RSG Radio, Radio Antena Sarajevo, Radio MIX i Oslobođenje.