Karlov most u Foči opasnost za vozače i pješake: Rekonstrukcija moguća samo uz kreditno zaduženje
Ono što brine građane Foče je činjenica da se most nalazi u takvom stanju da je opasan i za vozače ali i pješake, posebno djecu.
Slažu se s tim i predstavnici općinske vlasti u Foči, no razlog zbog kojih je lokalni parlament odložio kreditno zaduženje od tri miliona maraka je što izvršna vlast nije dostavila idejno rješenje rekonstrukcije Željeznog mosta princa Karla. Upravo su 2,5 miliona kreditnih sredstava namijenjena za rekonstrukciju mosta dok bi ostatak novca bio utrošen za sanaciju klizišta na lokalnom putu prema Jošanici i modernizaciju lokalnih puteva.
Novi kredit bio bi treći po redu u protekle dvije i po godine zbog čega su odbornici itekako oprezni pa i oni iz vladajuće stranke poput odbornika SNSD-a Gorana Milića. Bez konkretnog objašnjenja, bez idejnog i finansijskog plana teško je ući u novo kreditno zaduženje, smatra Milić.
Odbornici iz opozicije koju predvodi Nova socijalistička partija su protiv kreditnog zaduženja.
"Do sada nisu vidjeni efekti prethodnih zaduženja, jednostavno nemamo povjerenja u izvršnu vlast", kaže Olivera Elez, odbornica SNSD-a, pojašnjavajući da je prethodna vlast započela rekonstrukciju mosta, da su prošireni temelji i ojačani stubovi te da je aktuelna vlast samo trebala nastaviti ovaj posao no da se oni dvije i po godine vrte u krug i mijenjaju ideje i varijante obnove mosta.
Općinski načelnik Radisav Mašić tvrdi kako treće kreditno zaduženje od 3.000.000 maraka budžetu Foče koji iznosi oko 10 miliona maraka neće predstavljati problem.
"Sa prethodnih 11 i po miliona maraka zaduženja Foča će i dalje biti medju najmanje zaduženim općinama u RS. Očekujem da odbornici promijene stav", kaže Mašić.
Ocjene da bi Foča na taj način bila prezadužena smatra neosnovanim.
"Naš prijedlog je da napravimo dobar most sa svim savremenim uslovima saobraćaja. Konačnu odluku odbornika očekujem za 15 dana, kada je na redu novo zasjedanje lokalnog parlamenta i kada će se na dnevnom redu naći ponovo kredito zaduženje", kaže Mašić.
Podsjetimo da su prošle godine propala dva javna oglasa za izbor najpovoljnijeg izvodjača radova za varijantu rekonstrukcije po kojoj je predviđeno jednosmjerno saobraćanje preko mosta. Od ove se varijante odustalo odmah jer nije bila prihvatljiva ni građanima ni odbornicima. U konkretnom slučaju razmišlja se o varijanti saobraćanja u dva smjera ali ona zahtijeva ulaganja veća od tri miliona maraka. Iz budžeta općine to nije moguće realizovati bez kredita.
I dok odbornici mijenjaju varijante, građani će i dalje koristiti privremenu "bejli" konstrukciju koja je postavljena 2005. godine. No strah od opasnosti koja postoji godinama dodatno je uvećan nakon što je na ovom mostu stradala jedna žena. Inžinjer gradjevinarstva Grujo Milanović tvrdi da most nije bezbjedan ni za pješake ni vozače.
"Privremena riješenja nisu adekvatna, srednje polje je od postojeće konstrukcije visočije za dva metra, tako da imamo ulaznu i silaznu rampu na mostu. Most je pokriven drvenim daskama, i kada kiša pada klizavo je. A još je pitanje sajli koje se ne održavaju i niko ih ne kontroliše. Most je sasvim nesiguran. Nema nikakvih obilježja, već samo znak da je dozvoljen saobraćaj za vozila visine do 2,2 m. U noćnim satima još je teže preko njega, jer rasvjete gotovo i nema", ističe Milanović.