Katolički školski centar u Zenici, škola s tri vjeronauke: Ovo je put kojim BiH treba ići
Nakon što je Vrhbosanska nadbiskupija 1994. u Sarajevu osnovala Katolički školski centar Sveti Josip, početkom sljedeće godine rađa se inicijativa da se to isto učini i u Zenici. Ne treba zaboraviti da je to vrijeme kada je u Bosni i Hercegovini još uvijek trajao rat. A ponuđenu ideju s oduševljenjem prihvataju predstavnici hrvatskog političkog, kulturnog i vjerskog života u Zenici.
Škola obuhvata osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje, odnosno, gimnaziju, a iz godine u godinu, od početka 1995. godine do danas broj upisanih polaznika u Katolički školski centar je u porastu. U školskoj 1995/1996. godini upisana su 423 učenika, dok je u 2019/2020. školskoj godini upisano 507 učenika.
Kvalitetan odgoj i obrazovanje jedini ciljevi ustanove
U razgovoru za Klix.ba ravnatelj Vlatko Rosić kaže da je s obzirom na odlazak ljudi iz BiH i slab natalitet broj upisane djece zapravo ponos ove obrazovne institucije koja svojim programom nudi dosta kvalitetnije obrazovanje nego državne škole.
"Mi u Katoličkom školskom centru se doista trudimo pružiti kvalitetan odgoj i obrazovanje učenicima čiji roditelji odluče upisati svoju djecu u osnovnu školu ili gimnaziju našega centra. Naravno da i ostale škole u našem gradu i državi rade hvale vrijedan i potreban zadatak odgoja i obrazovanja. Stoga mi ne želimo biti zamjena za državne škole, nego pružiti još jednu dimenziju više i ponuditi nešto novo u odnosu na ustaljeni sustav obrazovanja. Zato smo i naših sedam Katoličkih školskih centara u BiH (Sarajevo, Zenica, Tuzla, Travnik, Žepče, Banja Luka i Bihać) ujedinili u nešto što smo nazvali 'Sustav katoličkih škola za Europu' iz čega proizilazi put kojim želimo ići i vrijednosti kojima stremimo već 25 godina", govori Rosić.
Pojašnjava da u skladu s tim univerzalnim vrijednostima i onim što nude mogu sagledavati i interes roditelja za upis svoje djece u škole njihovog centra i ostalih katoličkih školskih centara u BiH, bez obzira na vjersko ili svjetonazorsko i etničko ili bilo koje drugo opredjeljenje.
"Ja bih rekao da se kvantitet interesa za upis ogleda upravo u kvalitetu odgoja i obrazovanja koje mi nudimo. Stoga možemo reći da smo zadovoljni interesom roditelja da nam povjere svoju djecu, uzevši u obzir pad nataliteta i odljev ljudi iz Bosne i Hercegovine. Budući da sam cijeli svoj svećenički rad, već 15 godina u katoličkim školskim centrima i to najprije tri godine u Sarajevu kao odgojitelj u internatu, nakon toga punih deset godina kao ravnatelj u Tuzli i evo ovdje u Zenici već treću godinu, mogu samo konstatirati da je unatoč svim izazovima ovo jedan lijep posao i zadatak, jer se radi s onim najvrednijim na ovom svijetu, a to su mlada ljudska bića", kaže Rosić u razgovoru za Klix.ba.
Više od 20 vannastavnih aktivnosti, tri vjeronauke
Podrška ne izostaje ni od Ministarstva obrazovanja Zeničko-dobojskog kantona s obzirom na to da je njihova škola na budžetu kantona, zbog čega su neizmjerno zahvalni.
"Za ostala kapitalna ulaganja, od adaptacije i dogradnje školskih prostorija i renoviranja već postojećih, smo se snalazili i snalazimo preko stranih donatora, prvenstveno katoličkih institucija iz Evrope i svijeta. Naravno da nam je osim ovih bitnih troškova koje pokriva ministarstvo, itekako važno da nas prepoznaju kao partnere u odgoju i obrazovanju, jer kao što smo konstatirali, naše škole upisuju svi učenici, bez obzira na opredjeljenja njihovih roditelja, i time mi vršimo ulogu koju vrše i ostale škole, stoga je i pravedno da nas finansijski podržavaju. Također nam je bitno da prepoznaju naše vlastitosti koje se najprije vide u našem nastavnom planu i programu, našim Uredbama i propisima te vannastavnim i vanškolskim aktivnostima po kojima smo prepoznatljivi", govori ravnatelj Katoličkog školskog centra u Zenici za Klix.ba.
Ova škola ima više od 20 vannastavnih aktivnosti, a ako nije jedina, onda je sigurno među rijetkima koja ima tri vjeronake.
"Upravo smo po tim vannastavnim i vanškolskim aktivnostima prepoznatljivi, što sam već spomenuo, i to je ono što želimo ponuditi kao jednu dimenziju više u odgoju naših učenika. Cilj je da učenici i izvan redovite nastave, borave u školi radeći razne aktivnosti, projekte i radionice te se tako ostvari onaj stih iz himne naših centara koje su sastavili naši učenici: 'naše su škole naš drugi dom'. Što se tiče tri konfesionalne vjeronauke za učenike čiji se roditelji odluče bilo za katoličku, islamsku ili pravoslavnu vjeronauku ili predmet moral i etiku, ukoliko se ne odluče ni za jednu od tri spomenute vjeronauke, je upravo ono što želimo ponuditi današnjem društvu u Bosni i Hercegovini", s ponosom je kazao Rosić.
Upravo ovakim programom žele javnosti pokazati da je moguće živjeti u različitosti, uvažavajući drugoga i drugačijega, poštujući svačije opredjeljenje, uzimajući u obzir da je to obogaćenje, a ne osiromašenje.
"Čini mi se da je to put kojim bi Bosna i Hercegovina trebala ići, i ako su Katolički školski centri pomogli u tome, a nadamo se da jesmo, onda ćemo sa zadovoljstvom i nadalje doprinositi", zaključio je Rosić u razgovoru za Klix.ba.
Plan Katoličkog školskog centra i ljudi koji vode ovu obrazovnu instituciju je da u narednih 25 godina za svoju djecu osiguraju djetinjstvo, što je najveći zadatak u današnjem vremenu kada je kriza u državi, ali i u svijetu. Sretni su da su ovih godina to uspijevali te se nadaju da će njihov trud dati rezultate i u narednih 25 godina na način da će kroz odgoj i obrazovanje mladih naraštaja nastaviti najvažniju zadaću ljudskog roda.