Bez diskriminacije
17

Kavalec: Ne znamo tačan broj djece s poteškoćama u razvoju, neka ga ministar saopći

Piše: El. Lj.
(Foto: K. S./Klix.ba)
Roditelji djece s poteškoćama u razvoju obratili su se medijima u centru "Vladimir Nazor" i još jednom istakli da sva djeca, bez diskriminacije, moraju biti uključena u sistem obrazovanja.

Zatražili su hitan sastanak s predsjedavajućim Skupštine KS i ministrom obrazovanja te nedvosmislenu podršku Vlade KS i Skupštine KS za neometan nastavak rada interresorne grupe koja se bori za sistemsko rješenje obrazovanja djece s poteškoćama u razvoju.

"Tražimo da nam dozvole produžetak mandata i neometan rad ove komisije koja mora dati konkretne korake za sistemsko rješenje obrazovanja svakog djeteta, bez obzira na stepen invaliditeta i dijagnozu ili uzrast", rekla je predstavnica roditelja Ines Kavalec.

Roditelji djece s poteškoćama u razvoju od ministra obrazovanja traže da u javnost izađe s konkretnim podacima o broju djece koja u ovom polugodištu nisu krenuli u školu, odnosno u predškolske ustanove.

"Ovo današnje istupanje ne govori o tome da se mi kao roditelji ili nevladine organizacije razilazimo, već govori upravo o našoj ujedinjenosti i tome da želimo sistemsko rješenje za svu djecu. Roditelji smo djece s poteškoćama u razvoju i podržavamo borbu svakog roditelja za svoje dijete, ali to ne možemo i ne smijemo činiti na način da bilo koga isključujemo iz budućeg sistemskog rješenja", rekla je Kavalec.

Objasnila je roditelji djece s poteškoćama u razvoju nemaju sistemsku podršku koju imaju roditelji tipične djece.

"Kada imate tipično dijete postoji sistem koji vas vodi. Zna se kada će nakon rođenja dijete primiti prvu vakcinu ili ići na sistematski pregled. ta podrška izostaje kada imate dijete s poteškoćama u razvoju", rekla je.

Cilj interresorne grupe je reorganizirati postojeće institucije i iskoristiti prostorne i kadrovske kapacitete kako bi i svako dijete s poteškoćama u razvoju bilo u sistemu i imalo ista prava koja imaju tipična djeca.

Dodatni problem je to što je javnosti nepoznat broj djece s poteškoćama u razvoja koja nisu uključena u sistem obrazovanja.

"Mi imamo podatak od prije šest godina koji je već zastario. Tada je registrovano 1.004 djece koja su izuzeta iz obaveznog sistema obrazovanja koje je obavezno za svu djecu. Sada, preko medija, imamo podatak da 150 djece nije krenulo u predškolsko obrazovanje i školu. Tražimo da nam ministar obrazovanja KS saopći tačan broj djece", rekla je.