Mehmedović: 149 službenih vozila stavljeno je na raspolaganje pojedincima 24 sata dnevno
Kako je rekao podaci koje je dobio od institucija o korištenju službenih vozila 24 sata dnevno su zapanjujući te je pozvao na izmjenu Pravilnika o uslovima nabavke i načinu korištenja službenih vozila u institucijama BiH.
Naime, u skladu s Pravilnikom rukovodilac institucije sam sebi može dodijeliti korištenje službenog automobile.
"Čak 149 službenih vozila stavljeno je na raspolaganje pojedincima 24 sata dnevno, funkcionerima i rukovodećim državnim službenicima, samo na nivou BiH. Možete zamisliti kakvo je stanje na entitetskom i nižim nivoima. Radi se o ministima i direktorima institucija, njihovim zamjenicima, sekretarima ministarstava…", rekao je Mehmedović.
Dodao je da ovaj broj nije konačan, jer je poslao upite na 73 adrese u institucijama, a dobio je 68 odgovora.
"Institucije posjeduju i druga vozila koja koriste u službene svrhe. Problematiziram skupocjena vozila koja su na raspolaganju 24 sata dnevno, 365 dana u godini, a čije troškove plaćaju građani ove države. U njihovom putnom nalogu upisuju se samo kilometraža, a relacije u toku mjeseca navode se samo za relacije iznad 80 kilometara i sve se uveliko zloupotrebljava>", upozorava Mehmedović.
Kaže da se desetine miliona državnog novca koristi za kupovnu i servisiranje tih vozila.
"Ne postoji razlog da bilo koji rukovodilac u ovoj zemlji ima na raspolaganju vozilo 24 sata, osim štićenih osoba, naravno", ističe Mehedović.
Dodaje da je Pravilnik koji se onosi na korištenje službenih vozila 24 sata dnevno donesen u martu 2015. godine te je aktuelni saziv Vijeća ministara BiH donio isti Pravilnik koristeći isti tekst.
"Neka javnost bude upoznata s tim da se 149 službenih vozila vozi i u privatne svrhe, na vikendice, ljetovanja… Voze ih i pojedini članovi porodice funkcionera", kaže Mehmedović.
Osim toga, veliki broj funkcionera je zaposlio lične vozač čije se plate isplaćuju iz državnog budžeta, kao i naknade za prekovremene sate.
"Primjer je Parlamentarna skupština BiH koja je u prethodne četiri godine za prekovremene sate vozačima isplatila oko 100.000 KM. Iponovo će. Samo je vozač Nikole Špirića u prvih pet mjeseci ove godine imao više od 10 sedmica prekovremenog rada. Po ovome se čini da se Špirić i njemu slični ‘ubiše od posla’", objašnjava Mehmedović.
Naveo je i primjere institucija i broja korištenja slubenih vozila te je rekao da, na primjer, u UIO šest funkcionera koristi ova vozila, dok u Graničnoj policiji BiH direktor, zamjenik i pomoćnik koriste specijalizovana vozila.
"PSBiH iako ima pravo ne vodi nadzor po ovom pitanju. S druge strane 15 institucija postupa odgovorno. Primjera radi, Centralna banka, jedna od najvažnijih institucija, koja ima 347 uposlenih i nijedno imenovano lice, pa ni guverner, nemaju na raspolaganju službeno vozilo 24 sata dnevno. Slično je i u Ustavnom sudu i Sudu BiH", kaže Mehmedović.
Od Vijeća ministara BiH je zatražio da ovaj Pravilnik stavi van snage i da se službena vozila koriste smao u službene svrhe te je pozvao da s desetine miliona za ovu stavku preusmjere u druge opravdane svrhe.