Menadžment UKC-a Tuzla o revizorskom izvještaju: Činimo sve da poboljšamo usluge
Ono što se prvenstveno navodi su plate zaposlenih. Kako je napisano u izvještaju, najviša neto plata u prošloj godini iznosila je 7.923 KM i ona je isplaćena pomoćniku direktora tuzlanskog UKC-a, dok je s druge strane najniža bila 660 maraka, a prosječna 1.945 KM.
Na to su se osvrnuli iz tuzlanskog UKC-a, ističući da je aktuelni vršilac dužnosti direktora odmah nakon saznanja da je isplata plate pojedinim pomoćnicima direktora vršena suprotno odluci Upravnog odbora, odnosno da je isplaćivana naknada za rad u dežurstvu i prekovremeni sati, a što nije u skladu sa opisom poslova iz ugovora o radu, ukinuo praksu rada pomoćnika direktora na bolničkim odjelima te plaćanje prekovremenog rada i dežurstava.
"Vezano za navode da su u 2022. godini bila četiri pomoćnika direktora, a u decembru 2022. godine je izmijenjen pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sitematizaciji radnih mjesta, što je rezultiralo imenovanjem pomoćnika direktora za pravne poslove i ljudske resurse, ističemo da je primjenom Statuta JZU UKC Tuzla, definisano radno mjesto pomoćnika direktora za pravne poslove i ljudske resurse i neophodno je bilo uskladiti Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mjesta sa odredbama statuta", kažu iz UKC-a Tuzla.
Iz tuzlanskog UKC-a su se osvrnuli i na revizorske navode da su po osnovu ugovora o djelu angažovani radnici čiji je radni odnos stavljen u mirovanje, a radi se o zastupnicima u Parlamentu FBiH i Skupštini Tuzlanskog kantona.
"Prethodni rukovodioci su zaključivali ugovore o djelu sa radnicima kojima miruje radni odnos. Jedan je bio zastupnik u Parlamentu FBiH, a drugi je obavljao funkciju ministra zdravstva TK. Odmah nakon navedenih saznanja o postupanju prethodnih rukovodilaca ustanove, direktor nije odobrio zaključivanje navedenih ugovora o djelu sa radnicima kojima radni odnos miruje. Ostali ugovori o djelu se provode u skladu sa zakonskim propisima, a odnose se na vanjske saradnike u cilju edukacije zdravstvenog kadra u ustanovi i provođenju kliničkih studija čije finasiranje je iz sredstava naručioca usluga, odnosno sponzora kliničkih istraživanja, što dodatno uvećava matrijalne prihode za ustanovu", kažu iz UKC-a Tuzla.
Kada je riječ o javnim nabavkama, na koje su federalni revizori imali zamjerke, iz tuzlanskog UKC-a navode da je u 2022. godini predviđen plan javnih nabavki za direktne sporazume u iznosu od 600.000 KM.
"Od 1. januara do 30. juna 2022. godine zaključeno je ukupno 59 direktnih sporazuma u iznosu od 217.862,39 KM+PDV, a u periodu od 1. jula do 31. decembra 48 direktnih sporazuma u iznosu od 175.493,56 KM +PDV. U drugoj polovini 2022. godine vršene su nabavke putem direktnih sporazuma samo za nužne i hitne potrebe nabavke lijekova, potrošnog matrijala, održavanja medicinske opreme, hrane. Razlog za provođenje ovih postupaka jeste činjenica naglog povećanja cijena, nestašice na tržištu i nužnim zahtjevima za funkcionisanje sistema zdravstvene zaštite i ishrane pacijenata u ustanovi", kažu iz UKC-a Tuzla.
Iz UKC-a Tuzla ističu da je za 2023. godinu planirano 105.057,00 KM za nabavke putem direktnih sporazuma, što je značajna razlika u odnosu na prethodnu godinu. Kažu i da su svi postupci javnih nabavki vidljivi na portalu javnih nabavki čime se u potpunosti potvrđuje da se postupci javnih nabavki obavljaju transparentno i u skladu sa zakonskim propisima.
"U predhodnom periodu poduzete su brojne aktivnosti koje imaju za cilj smanjenje gubitka i poboljšavanje pružanja medicinskih usluga pacijentima Tuzlanskog kantona sa tendencijom da se kvalitet usluga kontinuirano podiže na viši nivo o čemu postoje brojni finasijski pokazatelji", naglašavaju iz UKC-a Tuzla.
Preporuke navedene u izvještaju o finansijskoj reviziji Ureda za reviziju institucija FBiH za 2022. godinu će, kako kažu iz UKC-a, biti detaljno analizirane i razmatrane, sa utvrđenim planom otklanjanja svih nedostataka u procesu i organizaciji rada ustanove.