USAID-ov projekt
1

Ministar u HNK Rašid Hadžović potpisao Memorandum o mirovnom obrazovanju

G. Š.
Ministar obrazovanja, nauke, kulture i sporta Hercegovačko-neretvanskog kantona Rašid Hadžović potpisao je Memorandum o razumijevanju, Platformu za mir za USAID-ov projekt PRO-budućnost (Povjerenje, Razumijevanje, Odgovornost za budućnost).

Hadžović je stavljanjem svog potpisa na ovaj dokument postao prvi ministar u državi koji je potpisao dokument o mirovnom obrazovanju, potvrđeno je iz resornog ministarstva.

O konceptu edukacije s fokusom na mir, kako se navodi, razgovarao je s predstavnicama organizacije Chatolic Relief Services Editom Čolo-Zahirović i Renatom Dlouhi-Kastelic.

Tom prilikom su, kako se navodi u saopćenju, predstavljena dosadašnja iskustva kroz projekt ''Povjerenje, Razumijevanje, Odgovornost za budućnost'' te je dogovorena podrška PRO-budućnost projektima koji su u interesu unapređenja sistema obrazovanja i društva HNK.

Projekt PRO-Budućnost je USAID-ov projekt koji Catholic Relief Services (CRS) implementira u saradnji s partnerima.

''Projekt PRO-Budućnost nastoji, zajedno s ključnim akterima iz obrazovnog, vjerskog, političkog i medijskog domena, razvijati nove i unapređivati postojeće pristupe u oblasti izgradnje trajnog i održivog mira, a u skladu s principima Platforme za mir koja je sastavni dio potpisanog memoranduma'', pojašnjeno je iz resornog ministarstva.

Predstavnice CRS-a su, govoreći o oblastima mirovnog obrazovanja, naglasile kako obuhvata: globalno obrazovanje, obrazovanje za ljudska prava, obrazovanje u rješavanju sukoba, obrazovanje za multikulturalnost i međureligiju te obrazovanje za životnu sredinu.

''Principi i metode poučavanja koje su kompatibilne s ciljevima mirovnog odgoja su holistički, participativni, kooperativni, iskustveni i humanistički. Holističko obrazovanje ne ograničava se na parametre činjenica i pojmova, već promiče kognitivne, afektivne i bihevioralne ciljeve učenja", ističu iz resornog ministarstva.

Koncepti metoda u pedagogiji mirovnog obrazovanja, kako se ističe, dozvoljavaju učenicima pored prikupljanja znanja da stječu praktične vještine i kompetencije i preko mirovnih oblasti.