Ministrica obrazovanja u Goraždu: Suočeni smo sa velikim demografskim problemom
U školu će sutra krenuti ukupno 2.733 učenika, od čega je 749 srednjoškolaca i 1.984 osnovca te 252 prvačića.
"Statistike pokazuju da iz godine u godinu imamo manje djece. Od 1.984 učenika, izuzimajući osnovnu muzičku školu, raspoređenih u 132 odjeljenja, oko polovine odjeljenja nije u skaldu sa pedagoškim standardima, a zabrinjavajuća je činjenica da imamo 56 odjeljenja sa 10 i manje učenika. Sa kakvim demografskim problemom smo suočeni najbolje pokazuje podatak da imamo 13 odjeljenja sa po dva učenika, od čega je značajan broj u višim razredima, što isključuje model kombinovane nastave", ističe resona ministrica Biljana Begović.
Ovakva situacija dovodi u pitanje i potrebu postojanja pojedinih područnih škola, međutim, prema riječima Begović, Vlada BPK Goražde vodi računa o održivosti lokalnih zajednica pri čemu su područne škole izuzetno važne za opstanak porodica u nekim dijelovima kantona.
Također, još uvijek nije provedena konkursna procedura za prijem nastavnog i drugog osoblja, koja prethodi svakoj školskoj godini, ali u resornom ministarstvu tvrde da nastavni proces neće trpiti.
"Učenici će imati adekvatnu zastupljenu nastavu, a nastvani kadar će se primiti kao i tehničko oosblje u vrlo kratkom vremenskom periodu. U toku školske godine učenici neće trpiti promjene nastavnog kadra, učitelja ili predmetnih nastavnika niti će biti nekih prekida radnog odnosa i slično. Kada se okonča procedura i nastavnici zasnuju svoje radne odnose, oni će raditi do kraja školske godine, s tim da smo dali mogućnost da škole iskažu svoje realne potrebe za nastavnicima na određeno i neodređeno radno vrijeme za duži period, kako oni ne bi bili tehnološki višak" , ističe Begović.
Naglasila je da će se posebna pažnja posvetiti i djeci sa poteškoćama u razvoju .Vlada BPK zadužila je i Pedagoški zavod BPK Goražde da u saradnji sa osnovnim i srednjim školama izvrši kvantitativnu i kvalitativnu analizu kadrovskih potreba prijema u radni odnos na određeno i neodređeno vrijeme u školama, uzimajući pri tome u obzir broj učenika, broj nastavnika kao i druge relevantne podatke sa kojima raspolažu škole.