Radovi na kolektoru, kapitalnom projektu Gradske uprave Grada Mostara, krenuli su u ljeto 2015. godine, a praćeni su velikim saobraćajnim gužvama, probijanjem rokova, žaljenjem na lošiju projektnu dokumentaciju i nepoštivanjem nekih osnovnih sigurnosnih standarda građenja na javnim mjestima. Problem se dodatno zakomplicirao kad se krenulo raditi bliže starom centru grada, kad su ulice postale uže, saobraćajno teže dostupne.
Građani Mostara odobravaju svaki vid radova, koji simboliziraju neke bolje dane, ali i negoduju zbog lošijeg obezbijeđivanja mjesta gradnje i kako kažu spore gradnje bez nekog vidljivog reda i plana.
Problem za turističke radnike
Na mjestu gradnje razgovarali smo s Amelom Rahimićem, šefom gradilišta u ime izvođača Amitea d.o.o. koji nam je rekao da sa strane izvođača radovi idu uspješno, dinamika se poštuje, u skladu s vremenskim prilikama koji je logično uslovljavaju. Amitea d.o.o. radi zemljane iskope, postavljanje instalacija, a nadzemne radove i postavljanje galanterije rade drugi.
"Mi zaista nismo imali nikakvih problema, niti s građanima, niti turistima. Sigurnosne mjere su postavljenje, mreže, znakovi upozorenja i svi se toga pridržavaju. Odlično je da i građani koji ovdje stanuju i pored velike buke koju mašine stvaraju, ne rade zaista nikakve probleme. Sve ide nekom svojom rutinom", kaže Rahimić.
Turistički vodič Jasmina Nikšić kaže kako radovi otežavaju posao njoj i njenim kolegama, posebno jer neki turistički objekti koje imaju u ponudi uslovljavaju prolazak kroz samo gradilište ili treba ići alternativnim rutama, koje znače više vremena provedenog u samom obilasku.
"Klijenti su tu nekoliko sati i mora ih se ispoštovati vremenski i da je to gotovo nemoguće jer obilazna ruta znatno produžava vrijeme. Ako su gosti tu nekoliko sati, ne želim da sa mnom provedu sve vrijeme, cilj je priuštiti sebi šetnju, šoping, ručak, kafu s pogledom na most, da dožive grad", kaže ona.
Trgovcima i zanatlijama je još teže
Vlasnici radnji, ugostitelji i trgovci u ovom dijelu Fejićeve ulice bilježe značajan pad prometa, neki su i zatvorili radnje na određeni period. Pitaju se da li iko vodi računa o dinamici radova, kad sigurno ne razmišlja o nekom vidu kompenzacije gubitka ljudima kojima su ti poslovi jedini vid zarade.
Pričali smo i s Nadirom Frljom, vlasnikom obrtničke radnje, koja danas izlazi doslovnu u kanjon, provaliju raskopane ulice.
"Nama je promet drastično opao, zapravo bi nam se više isplatilo da nikako ne radimo dok se radovi ne okončaju. Nama su davali opcije da odjavimo radnje, ali ipak radimo, treba nekako i plaćati račune. Ozbiljna je opasnost da i neko nastrada dok se probija do nas. Bojim se da se mi obrtnici, vlasnici radnji koje okružuju gradilišta smatramo kolateralnom štetom, da o nama niko i ne razmišlja", kaže Frljo.
Izvođač radova ističe da bi se radovi u Fejićevoj ulici trebali okončati popločavanjem do proljeća naredne godine, a cjelokupna izgradnja kolektora najranije sredinom 2018. godine. Građani nastoje gledati dalje, te se prilagoditi prilikama koje im se serviraju ispred vlastitog praga, čekajući završetak radova, a sam grad do tad ostaje da izgleda kao Venecija iz nekih apokaliptičnih filmova.