Mostar uveo svjetski sistem javnih bicikala, građani se mogu voziti godinu dana za 35 KM
Koordinatorica projekta Mia Drmać za Klix.ba kaže da je Grad Mostar uz podršku Fonda za zaštitu okoliša FBiH nabavio 50 bicikala nove generacije koja su raspoređeni na 10 lokacija u gradu, te da vlada veliki interes građana za vožnju, ali i način korištenja te cijena te usluge.
Zbog toga je detaljno pojasnila kako je korištenje bicikla veoma jednostavno i ekonomično za građane, koji se više ne moraju misliti za parking, jer bicikl uzimaju na stanici koja je njima najbliža te ostavljaju također na stanici koja je najbliža njihovom odredištu bez razmišljanja o parkingu, koji je u Mostaru još uvijek "rak rana" mnogim vozačima.
"Reakcije ljudi su zaista pozitivne, a korištenje je jednostavno putem aplikacije koja se instalira na mobilnom telefonu i što nas jako raduje već vidimo značajan broj korisnika na platformi koja se koristi za iznajmljivanje bicikla", kaže Drmać.
Pojašnjava kako je za korištenje bicikla potrebno skinuti na mobitel aplikaciju Nextbike i kreirati korisnički račun.
"Nakon toga kad dođete na stanicu i izaberete bicikl u toj aplikaciji skenirate bar kod koji se nalazi na biciklu i mehanizam koji je na pozadini bicikla se automatski otključa, te je bicikl spreman za korištenje", pojasnila je Drmać.
Kad korisnik završi vožnju, pojasnila je da je obavezan bicikl vratiti na neku od službenih stanica, te pritiskom ručice zaključati katanac i automatski će na aplikaciji biti obaviješten da je vožnja završena, jer u protivnom postoji mogućnost naplate dodatnih troškova.
Napominje da sva bicikla imaju GPS sistem zbog sigurnosti, te da je aplikacija koja se koristi najveći sistem bicikala u svijetu koji koristi preko 300 gradova, te da svi korisnici iz Mostara od sada mogu usluge koristiti i u drugim gradovima, kao i gosti iz tih zemalja u Mostaru.
Stanice su postavljene na trg Musala, Rondo, u Vukovarskoj ulici, na Aveniji, kod TC Mepas Mall, kod gradskog parka, na ulazu u staru gradsku jezgru, u blizini Univerziteta i Sveučilišta i na Bulevaru, a zavisno o korištenju i potrebi, moguće je da će se lokacije i mijenjati.
No, kako ističe Drmać, bez obzira na to uvijek će korisnici imati mogućnost da provjere putem aplikacije gdje i koliko bicikla je slobodno za vožnju.
Također naglašava da su cijene kreirane za svačiji džep, te da postoje tri tarife za plaćanje, a to su jednokratna, mjesečna ili godišnja.
Jednokratna tarifa predstavlja osnovnu cijenu za obračun najma koja iznosi 1 KM za pola sata vožnje, a za svaki novi započeti najam obračunava se naknada od 1 KM na 30 minuta.
Mjesečna tarifa u iznosu od 10 KM i godišnja 35 KM, te uključuju 30 minuta vožnje dnevno, nakon čega se za svaki novi započeti najam obračunava naknada u visini osnovne cijene 1 KM na 30 minuta.
Nextbike će građanima i posjetiocima Mostara omogućiti korištenje bicikla kao jednostavnog, ekonomičnog i ekološki prihvatljivog oblika prijevoznog sredstva, a gradonačelnik Mario Kordić je izjavio kako se nada da će ovaj sistem zaživjeti, te da će Mostar kroz neko vrijem imati više bicikala nego automobila, čemu teže svi ekološki osviješteni gradovi.