Mostarske dileme: Naplaćivati ulaz u Stari Grad i pristup Starom mostu ili ne
Ovaj put ideja se aktivirala istupom jednog od radnika Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona, a konačni cilj je, kao i uvijek, povećanje prihoda.
Viši stručni saradnik Ramiz Bašić kazao je medijima kako turisti u prosjeku potroše oko 23 eura, neki ništa, ali zato stvaraju velike gužve i pokazuju nepoštovanje prema građevini takvog formata i svjetske vrijednosti zbog čega bi trebalo razmisliti o naplaćivanju ulaznica u staru gradsku jezgru.
Direktor Turističke zajednice Hercegovačko-neretvanskog kantona Andrija Krešić za Klix.ba kaže kako ova institucija već duže vrijeme afirmira ovu ideju.
"Sigurno bi trebalo naplaćivati na neki način, za početak simbolično, a kasnije vidjeti kakva bi cijena bila primjerena i tržišna. Mi smo već govorili o tome, razrađivali određene modele, ali je sve uvijek na jedinicama lokalne vlasti, odnosno na Gradu Mostaru da, kad se zato stvore uslovi, definira sve", kaže Krešić.
"Neki ne ostave ni marku"
Za turističke radnike u Mostaru problematično je saznanje da su daleko najbrojniji turisti koji dolaze na jednodnevne izlete. Neki od njih "ne potroše ništa, ali zato prave veliku gužvu koja opet, naročito u julu i augustu, stvara problem u normalnom kretanju turista".
Krešić kaže i kako bi trebalo definisati na koji će se način trošiti prikupljena sredstva, da to sigurno treba biti namjenski i vezano za poboljšanje ponude i infrastrukture u Starom Gradu.
"Građani Mostara bili bi oslobođeni plaćanja, a sigurno je da bi niže cijene trebalo formirati za ostale građane Bosne i Hercegovine, studente, penzionere", pojasnio je.
Zanimljivo je da bi Turistička zajednica iz plaćanja ulaznice u Stari Grad izuzela i goste koji odsjedaju u hotelima jer oni već plaćaju boravišnu taksu, a sama provedba bi išla kroz davanje koncesije nekoj turustičkoj organizaciji...
Bolje unaprijediti aerodorom
Ugledni ekonomista i univerzitetski profesor Vjekoslav Domljan protivi se toj ideji te smatra da je ključ povećanja prihoda od turizma u oživljavanju Aerodroma Mostar, koji jedini od svih regionalnih aerodroma godinama već bilježi negativne trendove.
"Davanjem aerodroma pod koncesiju osigurao bi se priliv turista koji bi preplavili grad i time ga preporodili. To je pravi put, a ne gledati kako "izbiti" koju marku za nerad", kazao je Domljan.
Jedan od turističkih radnika koje smo sreli u Starom Gradu ne misli da je ovo dobra ideja.
"Mostar je jedan od najprljavijih gradova u našoj zemlji, javni parking ne funkcioniše, mnoga turistička mjesta kao Partizansko groblje su zapuštena. Javni prevoz unutar grada kao i prema nekim turističkim mjestima poput Kravice i Počitelja je katastrofalan. Ideja oko naplaćivanja ulaza u Stari Grad mi se ne sviđa jer ne mislim da je izvodivo, a da bi nešto naplatili trebali bi prvo urediti grad i ponuditi nešto turistima umjesto zapuštenog grada. Grad bi mogao puno više zaraditi na parkingu", smatra on.
Ipak, za provedbu bilo kakve slične ideje u Mostaru je potrebna odluka Gradskog vijeća, a njega nema već sedam godina otkad je istekao mandat onom biranom na lokalnim izborima 2008. godine.