Na Bjelašnicu stigli novi tabači snijega koji garantuju dobre staze i uspješne naredne sezone
Na suncem okupanoj Bjelašnici medijima se obratio Jasmin Mehić, direktor Komunalnog javnog preduzeća ZOI '84 koji je ovom prilikom istakao da su ova i prethodna skijaška sezona najuspješnije u historiji ovog preduzeća. Tako je prošle godine skijaška sezona započela već 30. novembra, a zvanično se završava sutra, 15. aprila 2022. godine.
Zahvaljujući povoljnim vremenskim uslovima, ali i značajnim poboljšanjem sistema i rada na osnježavanju vještačkim snijegom, ova sezona je bez prekida trajala čak 136 dana. Također, zahvaljujući vrijednim investicijama, kao što je instalacija potpuno novog lifta BX kapaciteti Olimpijskog centra su značajno povećani, dok se nove investicije i projekti nastavljaju i tokom ovog ljeta.
Prema riječima Mehića, prvi projekat sa kojim se već započelo je premještanje četverosjeda sa vrha Bjelašnice na mjesto sadašnjeg lifta BY, čime će se značajno uvećati kapacitet i iskorištenost središnjeg dijela Bjelašnice. Također, na ovaj način će biti iskorišten i postojeći lift koji iz već poznatih razloga nikada nije mogao biti aktiviran na potezu od "međustanice" do samog vrha Bjelašnice.
Zahvaljujući ovako uspješnoj sezoni, ističe Mehić, u kojoj je Bjelašnicu i Igman posjetilo preko 200 hiljada skijaša, samo preduzeće ZOI '84 počinje dobijati stabilniju finansijsku konstrukciju, te se otvaraju mogućnosti u dodatne planirane investicije.
Uz podršku Kantona Sarajevo do modernog zimskog centra
Ovom prilikom medijima se obratio i ministar privrede Kantona Sarajevo, Adnan Delić, koji je još jednom istakao da je Vlada Kantona Sarajevo izuzetno zadovoljna rezultatima i novim rukovodstvom KJP ZOI '84. "Zahvaljujući odgovornom poslovanju i jasnoj strategiji poslovni i infrastrukturni potezi Vlade Kantona Sarajevo i preduzeća ZOI '84 su u kratkom vremenu dali zaista pohvalne rezultate", istakao je Delić.
Upravo je izdašna podrška Vlade KS dala prijeko potreban zamah investicijama u Bjelašnicu i Igman, pa je za prošlu sezonu za podršku radu i investicijama KJP ZOI '84 izdvojeno 5 miliona KM, dok je za ovu sezonu taj iznos povećan na 16 miliona konvertibilnih maraka. "Uz prepoznate turističke potencijale ovog Olipmijskog centra Vlada Kantona Sarajevo će i u budućnosti nastaviti pružati podršku, te se uz unaprjeđenje skijaških kapaciteta Bjelašnice očekuje usvajanje novog regulacionog plana za Veliko polje na Igmanu, što će omogućiti širenje skijaških kapaciteta prema Igmanu, ali i revitalizaciju olimpijskih borilišta.", dodao je ministar Delić.
Moćni tabači snijega kao garancija dobrih skijaških sezona
Poseban naglasak danas ZOI '84 stavio je predstavljanje dva potpuno nova tabača snijega koji su garancija da će i narednih sezona skijaši na Bjelašnici imati savršeno uređene staze.
Kako je istakao Mehić, ovo je prvi put od 1997. godine da je KJP ZOI '84 uspjelo izvršiti nabavku poptuno novih tabača snijega, a s obzirom na zahtjevnost i uslove Bjelašnice odabrani su najsposobniji i najmoćniji "ratraci" na tržištu. Tako je uz podršku Vlade Kantona Sarajevo, ZOI '84 uspješno izvršio nabavku dva moćna tabača snijega Pisten Bully 600 proizvođača Kässbohrer Geländefahrzeug AG u vrijednosti od oko 1,9 miliona konvertibilnih maraka.
Ova dva moderna i sposobna tabača snijega upotpunili su vozni park koji sada ima ukupno 10 "ratraka", od čega ih je 6 u stalnoj operativnoj upotrebi.
U mogućnosti Pisten Bully-a uvjerili smo se i praktično, pa smo se pridružili vrijednim radnicima ZOI '84 pri jednom od posljednjih uređivanja staza za ovu skijašku sezonu.
Lakoća kojom se Pisten Bully 600 penje uz strme staze na Bjelašnici je zaista impresivna, t se to prije svega može zahvaliti moćnom Cummins X 12 šestocilindričnom motoru radne zapremine 11,8 litara. Ovaj moćni dizelaš tako proizvodi čak 461 KS i 2.250 Nm okretnog momenta, zahvaljujući čemu ni najveći nanosi snijega i usponi neće predstavljati problem za ovaj ratrak.
Također, impresivna je i sama lakoća upravljanja i komfor za vozača, koji velikim i preko 14 tona teškim ratrakom upravlja pomoću naprednog "džojstika" koji se kreće u četiri smjera. Naravno, mislilo se i na očuvanje okoline, pa je ovo prvi tabač snijega koji ispunjava stroge Euro V ekološke norme o čistoći ispuha.
Također, jedan od dva nabavljena ratraka opremljen je i snažnim vitlom za posebno zahtjevne terene i staze. Zahvaljujuži dužini kabla od skoro preko 1.000 metara i mogućnosti zakretanja u 360 stepeni ovo vitlo značajno unaprijeđuje mogućnosti Pisten Bullya te praktično omogućava uređivanje staza i u najtežim mogućim uslovima.
Na kraju uređivanja staze i pred samo zatvaranje ove skijaške sezone jasno je da po prvi put nakon zaista dugo vremena Bjelašnica, ali i ZOI '84 zrače optimizmom i jasnim ambicijama za skoru i dalju budućnost.