Na današnji dan prije 124 godine Sarajevo dobilo prvi električni tramvaj
![Foto: D. S./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/b_190501021.jpg?v=2)
Kako navode historijski zapisi, trasa električnog tramvaja išla je od željezničke stanice, koja se nalazila kod današnjeg hotela "Bristol" sve do Latinske ćuprije. Tada su se koristili tramvaji firme "Simens-Sohukert", koji su ujedno i prvi tramvaji nastali u njenim pogonima.
Prvi tramvaji su, za razliku od današnjih, imali samo dvoje vrata, a mogli su primiti maksimalno 24 putnika. Imao je odvojene vagone za pušače i nepušače, a u početku je imao i odvojene vagone za muškarce i žene. Važno je naglasiti da su vozači i kondukteri imali pravila u oblačenju i održavanju higijene.
![(Foto: Historija.ba/Klix.ba) Tramvaj je očuvan i nakon 124 godine](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/190501021.22_xl.jpg?v=1730639445)
Građani u početku nisu imali povjerenja u ove električne strojeve, te je tramvaj gradom kružio poluprazan. Ipak, već naredne godine tramvaj bilježi rekord u broju prevezenih putnika, kada je prevezeno čak 3.800 ljudi.
"Ovo je prvi tramvaj, vozimo ga samo za obilježavanje Dana KS. To je atrakcija. Sve je sačuvano kao što je i bilo. Stolice u vagonu su drvene", izjavio je jedan od vozača GRASA Hamdija Huremović, kada je prije nekoliko godina provozao stari tramvaj kroz Sarajevo.
Povećan broj putnika zahtijevao je veće promjene u saobraćaju, pa su tako tramvaji umjesto svakih 15 minuta, kretali svakih deset sa polazne stanice. Pruga je produžena do Vijećnice samo dvije godine nakon što je tramvaj pušten u pogon, a nakon toga je otvorena i pruga koja je išla kroz Titovu ulicu do Katedrale. Nedugo nakon toga, izgrađena je remiza iza Tvornice duhana.
![Foto: D. S./Klix.ba](https://static.klix.ba/media/images/vijesti/190501021.16_xl.jpg?v=1730639445)
Na isti dan, iste godine, zvanično je puštena električna rasvjeta u Sarajevu. Ulice, javni objekti i stanovi su sijali pod svjetlošću, te je počelo pokretanje mnogih industrijskih pogona. Važno je napomenuti da je pokretanje industrijskih pogona u Sarajevu počelo prije nego u nekim većim evropskim metropolama poput Londona, Pariza, Ljubljane i Zagreba.